مقایسه ادراک لیاقت دانش آموزان تیز هوش و عادی در پایه سوم راهنمایی شهر ارومیه در سال تحصیلی ۱۳۸۵-۱۳۸۴
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه ادراک لیاقت دانش آموزان تیز هوش و عادی در پایه سوم راهنمایی شهر ارومیه در سال
تحصیلی ۱۳۸۵-۱۳۸۴ دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه ادراک لیاقت دانش آموزان تیز هوش و عادی در پایه سوم راهنمایی شهر ارومیه در سال
تحصیلی ۱۳۸۵-۱۳۸۴ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ادراک لیاقت دانش آموزان تیز هوش و عادی در پایه سوم راهنمایی شهر ارومیه در سال
تحصیلی ۱۳۸۵-۱۳۸۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه ادراک لیاقت دانش آموزان تیز هوش و عادی در پایه سوم راهنمایی شهر ارومیه در سال
تحصیلی ۱۳۸۵-۱۳۸۴ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پیک نور- علوم انسانی
تعداد صفحات :۱۸
این مطالعه به منظور مقایسه ادراک لیاقت دانش آموزان تیز هوش و عادی در پایه سوم راهنمایی شهر ارومیه در سال تحصیلی ۸۴-۸۵ انجام گردیده است. جامعه مورد مطالعه، کلیه دانش آموزان سوم راهنمایی شاغل به تحصیل در سال تحصیلی ۸۴-۸۵ در شهر ارومیه هستند. گروه نمونه عبارت است از ۱۰۰ آزمودنی دختر و پسر مشغول به تحصیل در مدارس استعدادهای درخشان و مدارس عادی در چهار گروه (پسر تیزهوش، دختر تیزهوش، پسر عادی و دختر عادی) که از طریق انتخاب «دربست» دانش آموزان مدارس استعدادهای درخشان و نمونه گیری تصادفی دانش آموزان مدارس عادی از میان جامعه مورد پژوهش انتخاب گردیده اند. به منظور گردآوری اطلاعات لازم پیرامون میزان ادراک لیاقت در دانش آموزان، از مقیاس ادراک لیاقت هارتر (۱۹۸۲) استفاده شد. اطلاعات به دست آمده با استفاده از روش های معمول در آمار توصیفی خلاصه و دسته بندی شد، سپس از طریق آزمون آماری «تحلیل واریانس عاملی» چگونگی اختلاف موجود بین میانگین ها مطالعه گردید. نتایج به دست آمده نشان داد که دانش آموزان پسر مدارس استعدادهای درخشان در مقایسه با دانش آموزان پسر مدارس عادی، در ادراک لیاقت شناختی و لیاقت رضایت مندی از خود، خود را برتر و با کفایت تر، توصیف کرده اند، ولی بین دختران مدارس استعدادهای درخشان و دختران مدارس عادی در مولفه های فوق، تفاوت معناداری پیدا نشد. در ادراک لیاقت فیزیکی و لیاقت اجتماعی بین آزمودنی های مدارس استعدادهای درخشان و عادی تفاوت معنی دار نبود، ولی بین دختران و پسران این دو نوع مدرسه (صرف نظر از هوش) تفاوت معنی داری وجود داشت و این تفاوت به نفع دختران بود. بر اساس یافته ها، به طور کلی دختران در مقایسه با پسران به طور معنی داری در سه مولفه شناختی، اجتماعی و فیزیکی (به جزء مولفه رضایتمندی) خود را بالاتر توصیف کرده اند.
کلید واژه: ادراک لیاقت، دانش آموزان تیزهوش، دانش آموزان عادی، دانش آموزان ارومیه ای
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.