مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه میزان تاثیر دو روش آموزشی فیلم و مقاله مروری (پاورپوینت) در افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک در خصوص سرطان پستان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور
تعداد صفحات :۱۰
مقدمه و هدف: سرطان پستان، شایع ترین سرطان در زنان محسوب می شود و تشخیص زودرس آن در کاهش ابتلا و میرایی ناشی از آن، نقشی مهمی بازی می کند به طوری که تشخیص زودرس، میزان بقا را تا ۹۵% افزایش می دهد. مطالعه حاضر با هدف مقایسه میزان تاثیر دو روش متفاوت آموزشی در افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان شهر اراک، طراحی و اجراگردید.مواد و روش ها: طی مطالعه ای نیمه تجربی، پس از تقسیم تصادفی نمونه مورد مطالعه به دو گروه ۶۴ نفره، دو روش مختلف آموزشی (فیلم و مقاله مروری) به کارگرفته شد تا میزان تغییرهای آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان، در خصوص مهارت های غربالگری سرطان پستان با هم مقایسه شود. داده های مورد نیاز با استفاده از یک پرسشنامه ساختاریافته جمع آوری و پس از ورود به نرم افزار با استفاده از آزمون های استقلال دو گروه، t جفتی و من ویتنی در سطح معنی داری ۰.۰۵ تجزیه وتحلیل شد.نتایج: میانگین نمره کل آگاهی، نگرش و عملکرد و زیرمجموعه های آنها قبل و بعد از مداخله با یکدیگر اختلاف آماری معنی داری را نشان داد به طوری که در هر سه حیطه، نمره کل آگاهی، نگرش و عملکرد افزایش یافته بود ((P<0.05؛ اما تغییرهای نمره آگاهی، نگرش و عملکرد و زیر مجموعه های آنها در دو گروه مورد مطالعه یکسان بود و تفاوت معنی دار آماری نشان نداد (.(P>0.05نتیجه گیری: گرچه بر اساس نتایج مطالعه حاضر، سطح دانش، نگرش و عملکرد در پزشکان اراک، در حد قابل قبولی است و برنامه های آموزشی به هر شکلی می تواند به افزایش دانش، درک بهتر و عملکردی مناسب تر در جهت تشخیص و درمان بیماری منجرشود اما دوره های بازآموزی و آموزش های متوالی افزایش مهارت ها و ارتقای دانش پزشکان ضروری است.
کلید واژه: مداخله آموزشی، سرطان پستان، پزشکان، آگاهی، نگرش
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.