مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان ۵ و ۶ ساله مهد کودک های منطقه ۱ شیراز – ۱۳۸۶


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان ۵ و ۶ ساله مهد کودک های منطقه ۱ شیراز – ۱۳۸۶ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان ۵ و ۶ ساله مهد کودک های منطقه ۱ شیراز – ۱۳۸۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان ۵ و ۶ ساله مهد کودک های منطقه ۱ شیراز – ۱۳۸۶،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان ۵ و ۶ ساله مهد کودک های منطقه ۱ شیراز – ۱۳۸۶ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ارمغان دانش

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه و هدف: تغذیه مناسب برای رشد و سلامت کودکان ضروری بوده و سوء تغذیه یکی از مهم ترین مشکلات بهداشت عمومی است. آموزش تغذیه می تواند سوء تغذیه را در کودکان کاهش دهد. هدف از این مطالعه بررسی تاثیر آموزش هرم راهنمای غذایی با استفاده از روش بازی و روش نمایش بر آگاهی کودکان ۵ و ۶ ساله مهدکودک های منطقه ۱ شیراز بود.مواد و روش ها: این یک مطالعه کارآزمایی بالینی است که در سال ۱۳۸۶ بر روی ۵۲ کودک ۵ و ۶ ساله دختر و پسر در دو مهدکودک منطقه ۱ شیراز کودکان به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند، انجام شد. برای آموزش به یک گروه از نمایش و به گروه دیگری از بازی و نقاشی استفاده شد. مطالب مورد آموزش در هر دو گروه هرم راهنمای غذایی بود. یافته های مربوط به آگاهی از طریق تست آگاهی قبل و بعد از آموزش جمع آوری و ثبت شد. داده های جمع آوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS و آزمون های آماری مان ویتنی یوتست و آزمون تی در نمونه های مجزا تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: در هر دو گروه مداخله، آگاهی کودکان در مورد شناسایی هرم مواد غذایی، تعداد گروه های غذایی و شناسایی مواد غذایی هر گروه نسبت به قبل از آموزش افزایش معنی داری یافت(p<0.001) . در هر دو روش آموزش، افزایش آگاهی از لحاظ توانایی اولویت بندی میان وعده های خوب و بد افزایش یافت، ولی این افزایش فقط در روش بازی و نقاشی معنی دار بود (p<0.05). مقایسه دو روش آموزش نشان داد که روش نقاشی و بازی تاثیر بیشتری در افزایش آگاهی داشت (p<0.05).نتیجه گیری: در یک محیط مفرح با روش های مناسب، کودکان قابلیت آموزش تغذیه را دارند. از آنجا که روش بازی و نقاشی امکان ایجاد برهمکنش مناسب را فراهم می کند، برای کودکان مناسب تر است.

کلید واژه: آموزش تغذیه، کودکان ۶ – ۵ ساله، مهدکودک

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.