مقایسه اثربخشی آموزش برنامه به زیستی ذهنی و روش شناختی – رفتاری فوردایس در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان دبیرستان های شهر اصفهان


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه اثربخشی آموزش برنامه به زیستی ذهنی و روش شناختی – رفتاری فوردایس در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان دبیرستان های شهر اصفهان دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه اثربخشی آموزش برنامه به زیستی ذهنی و روش شناختی – رفتاری فوردایس در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان دبیرستان های شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اثربخشی آموزش برنامه به زیستی ذهنی و روش شناختی – رفتاری فوردایس در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان دبیرستان های شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه اثربخشی آموزش برنامه به زیستی ذهنی و روش شناختی – رفتاری فوردایس در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان دبیرستان های شهر اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: اختلال افسردگی سبب کاهش معنادار به زیستی می شود و سطح پایینی از رضایت از زندگی و شادی را در بردارد. هدف کلی این پژوهش بررسی و مقایسه اثربخشی دو برنامه به زیستی ذهنی و روش شناختی – رفتاری فوردایس در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان متوسطه شهر اصفهان بود.روش بررسی: این مطالعه به صورت آزمایشی با طرح پیش آزمون – پس آزمون – پیگیری با گروه کنترل با روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای چند مرحله ای بود که بر روی ۱۵۰ دانش آموز دبیرستانی در شش گروه و هر گروه با ۲۵ دانش آموز (دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل از دختران؛ دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل از پسران) انجام گردید. روش های به زیستی ذهنی و شادی فوردایس به عنوان مداخله به کار برده شد که با پرسشنامه افسردگی کواکس مورد ارزیابی قرار گرفتند. داده ها به کمک آزمونهای آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری های مکرر و آزمون شفه و توسط نرم افزارSPSS تحلیل شد.نتایج: نتایج حاصل از تحلیل های آماری نشان داد که بین گروه های آزمایش و کنترل در کاهش میزان افسردگی هر دو روش در سطح ۰.۰۵ تفاوت معنی دار وجود دارد. یافته های حاصل از آزمون تعقیبی شفه حاکی از آن بود که تفاوتی بین برنامه به زیستی ذهنی و روش شناختی – رفتاری فوردایس در کاهش میزان افسردگی دانش آموزان وجود ندارد.نتیجه گیری: با توجه به پژوهش انجام شده، هر دو روش آموزشی بر کاهش افسردگی موثر بودند و تفاوتی بین این دو روش وجود نداشت.

کلید واژه: افسردگی، آموزش برنامه به زیستی ذهنی، روش شادی فوردایس، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.