تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر اساس راهنمای کالگری – کمبریج بر آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان خانواده شاغل در طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال ۱۳۸۶


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر اساس راهنمای کالگری – کمبریج بر آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان خانواده شاغل در طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال ۱۳۸۶ دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر اساس راهنمای کالگری – کمبریج بر آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان خانواده شاغل در طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال ۱۳۸۶  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر اساس راهنمای کالگری – کمبریج بر آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان خانواده شاغل در طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال ۱۳۸۶،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی بر اساس راهنمای کالگری – کمبریج بر آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان خانواده شاغل در طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال ۱۳۸۶ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی پارس (دانشگاه علوم پزشکی جهرم)

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: برقراری ارتباط موثر با بیماران و افزایش رضایتمندی آنان از شاخص های مهم طرح پزشک خانواده می باشد. این مطالعه به منظور بررسی تاثیر آموزش مهارت های ارتباطی در قالب راهنمای کالگری – کمبریج بر آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان خانواده انجام شده است.مواد و روش تحقیق: مطالعه مداخله‎ای – دو سو کور که در سال ۱۳۸۶ در دانشگاه علوم پزشکی جهرم انجام شد. نمونه مورد مطالعه شامل کلیه پزشکان شاغل در طرح پزشک خانواده دانشگاه علوم پزشکی جهرم بوده است. ۲۴ نفر پزشک خانواده بصورت تصادفی به دو گروه مورد و شاهد تقسیم شدند. معیار ورود، داشتن قرارداد رسمی با دانشگاه علوم پزشکی جهرم و معیار خروج ناتوانی در اتمام کارگاه آموزشی بود. عملکرد پزشکان از طریق تعیین میزان رضایتمندی بیماران ارزیابی گردید. حجم نمونه بیماران جهت رضایت سنجی بر اساس مطالعات قبل برابر با ۵ بیمار از هر پزشک محاسبه گردیده و نمونه گیری بیماران به روش آسان بود. در آزمون مرحله اول با استفاده از پرسشنامه روا و پایا میزان آگاهی، نگرش و عملکرد پزشکان هر دو گروه مورد و شاهد سنجیده شد. سپس گروه مورد وارد کارگاه آموزش مهارت های ارتباطی شدند. دو ماه بعد از کارگاه آموزشی از هر دو گروه آزمون مرحله دوم آگاهی، نگرش و عملکرد بعمل آمد. نتایج آزمون ها با استفاده از نرم افزار Spss نسخه ۱۱.۵ و با آزمون های T test در سطح اطمینان ۹۵ درصد بررسی شدند.یافته ها: مقایسه میانگین نمرات آگاهی، نگرش و عملکرد گروه های مورد و شاهد قبل از مداخله آموزشی تفاوت معنی داری با هم نداشتند (بترتیب با مقادیر P برابر با ۰.۸۳۰، ۰.۹۲۴ و ۰.۸۹۱). ولی بعد از مداخله آموزشی، گروه مورد تفاوت معنی داری با گروه شاهد داشت که مقادیر P بترتیب برابر با ۰.۰۰۱، ۰.۰۰۰ و ۰.۰۰۰ بود.نتیجه گیری: آموزش مهارت های ارتباطی می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر آگاهی، نگرش پزشکان و رضایتمندی بیماران داشته باشد.

کلید واژه: مهارت های ارتباطی، رضایتمندی، آگاهی، نگرش، پزشک خانواده

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.