بررسی نقش نیتریک اکساید هیپوکامپی در یادگیری احترازی غیرفعال


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش نیتریک اکساید هیپوکامپی در یادگیری احترازی غیرفعال دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش نیتریک اکساید هیپوکامپی در یادگیری احترازی غیرفعال  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش نیتریک اکساید هیپوکامپی در یادگیری احترازی غیرفعال،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش نیتریک اکساید هیپوکامپی در یادگیری احترازی غیرفعال :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فیزیولوژی و فارماکولوژی

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: نیتریک اکساید یکی از میانجی های عصبی مهم در ناحیه هیپوکامپ است که به صورت یک پیامبر برگشتی در روندهای شکل پذیری سیناپسی و در نتیجه یادگیری و حافظه دخیل می باشد. مطالعات گذشته حاکی از ساخته شدن نیتریک اکساید در نورونهای پیرامیدال هیپوکامپی است. آنزیم سازنده نیتریک اکساید (نیتریک اکساید سنتاز) میتواند هدف فارماکولوژیکی مناسبی برای بررسی نقش نیتریک اکساید در روندهای مختلف شناختی در مغز قرار بگیرد. در این تحقیق با استفاده از مهارکننده آنزیم سازنده نیتریک اکساید (L-NAME) نقش نیتریک اکساید در یادگیری احترازی غیرفعال بررسی گردید.روش ها: به این منظور از موش های صحرایی نژاد ویستار به وزن ۲۰۰ تا ۲۵۰ گرم استفاده شد. بوسیله جراحی استرئوتاکسیک، در ناحیه CA1 هیپوکامپ به صورت دو طرفه کانول گذاری انجام شد. یک هفته پس از جراحی آزمایش های رفتاری صورت گرفت. ۲۵ دقیقه قبل از شروع آموزش در دستگاه یادگیری احترازی غیرفعال، L-NAME در دوزهای ۵، ۱۰ و ۱۵ میکروگرم در نیم میکرولیتر حلال (سالین) در ناحیه CA1 تزریق شد. تست به یادآوری با سه فاصله زمانی بعد از آموزش انجام گرفت. حافظه جاری (بلافاصله بعد از آموزش)، حافظه کوتاه مدت (۹۰ دقیقه بعد از آموزش) و حافظه بلندمدت (۲۴ ساعت بعد از آموزش) ارزیابی شد.یافته ها: نتایج این تحقیق نشان می دهد که با تزریق دوز ۱۵ میکروگرم در نیم میکرولیتر L-NAME قبل از آموزش باعث افزایش معنی دار تعداد ورود حیوان به اتاق تاریک در بررسی حافظه جاری و کاهش معنی دار زمان ورود به اتاق تاریک در آزمایش حافظه کوتاه مدت نسبت به گروه حلال شده است.نتیجه گیری: این یافته ها بیان می دارد که مهار ساخته شدن نیتریک اکساید هیپوکامپی قبل از آموزش باعث تخریب حافظه جاری و کوتاه مدت می شود اما اثر معنی داری بر حافظه بلندمدت ندارد. لذا پیشنهاد می شود که احتمالا نیتریک اکساید به عنوان یک پیامبر برگشتی در مراحل ابتدایی یادگیری و حافظه احترازی غیرفعال دخیل می باشد.

کلید واژه: هیپوکامپ، نیتریک اکسید، اجتناب غیرفعال، یادگیری، موش صحرایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.