نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نظرات دانشجویان دانشکده دندانپزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آزمون بالینی با ساختار عینی (OSCE) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۸

زمینه و هدف: ارزیابی بالینی دانشجویان به روش آسکی (OSCE) در رشته پزشکی به عنوان یک روش موثر معرفی گردیده و در حال حاضر در بعضی از بخش های دانشکده دندانپزشکی کرمان جهت ارزیابی بالینی دانشجویان از این روش می شود. این مطالعه به منظور بررسی نظرات دانشجویان این رشته در دانشگاه علوم پزشکی کرمان در مورد ارزشیابی بالینی به روش آسکی انجام شده تا ضمن بررسی نظرات دانشجویان، اشکالات موجود به اطلاع مسولین آموزشی ذیربط رسانده شود.روش کار: در این مطالعه مقطعی ۸۹ دانشجوی دندان پزشکی به پرسش نامه ای با ۱۲ سوال بسته چند گزینه ای و دو سوال باز که روایی و پایایی آن مورد تایید قرار گرفته بود، پاسخ دادند.یافته ها: بیشتر دانشجویان (۷۸.۶ درصد) برگزاری امتحان عملی پایان ترم و ارزشیابی بالینی خود به روش آسکی را باعث افزایش استرس اعلام نموده و در پاسخ به این سوال که آیا امتحان آسکی ارزشیابی بالینی سودمندی است فقط ۳۴.۸ درصد آنها نظر مثبت داشتند. همچنین تنها ۲۰.۲ درصد از این دانشجویان موافق برگزاری امتحان عملی به صورت آسکی بودند و در مجموع ۶۱.۳ درصد آنها مخالف ادامه ارزیابی با این روش می باشند.نتیجه گیری: افزایش استرس دانشجویان همراه با ارزشیابی به روش آسکی می تواند بر مخالفت آنان با ادامه این روش، تاثیر داشته باشد. علی رغم نظر نامساعد دانشجویان در مورد کارآیی روش آسکی بایستی با رفع کاستی های موجود و بهبود این روش با توجه به نتایج مساعد جهانی، در مورد پیش برد آن و جلب نظر دانشجویان همت گمارد و با انجام مطالعات بعدی میزان تاثیر این اقدامات را مورد بررسی قرار داد.

کلید واژه: ارزشیابی بالینی، دانشجوی دندانپزشکی، روش آسکی، نظرات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.