عوامل موثر بر اعتماد اجتماعی دانشجویان ایرانی خارج از کشور: مورد پژوهی دانشگاههای کشور آلمان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل موثر بر اعتماد اجتماعی دانشجویان ایرانی خارج از کشور: مورد پژوهی دانشگاههای کشور آلمان دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل موثر بر اعتماد اجتماعی دانشجویان ایرانی خارج از کشور: مورد پژوهی دانشگاههای کشور آلمان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل موثر بر اعتماد اجتماعی دانشجویان ایرانی خارج از کشور: مورد پژوهی دانشگاههای کشور آلمان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل موثر بر اعتماد اجتماعی دانشجویان ایرانی خارج از کشور: مورد پژوهی دانشگاههای کشور آلمان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی

تعداد صفحات :۲۹

مقاله حاضر بر اساس بخشی از اطلاعات ماخوذ از پیمایش بررسی جامعه شناختی نقش اعتماد بر میزان تمایل بازگشت دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در خارج از کشور که در کشور آلمان انجام گرفته، تنظیم شده است. جامعه آماری را ۹۲۱۰ نفر از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در ۳۲ شهر آلمان تشکیل می دهد. بر اساس قواعد تعیین حجم نمونه ۳۸۴ نفر از دانشجویان به طریق نمونه گیری خوشه ای مطبق با دقت احتمالی مطلوب (d=0.05)%5 و ضریب اطمینان ۹۵ درصد انتخاب شده اند. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیات تحقیق و نیکویی برازش مدل تحلیلی نشان می دهد که: طول مدت اقامت در خارج از کشور رابطه معنا دار، ولی منفی با اعتماد اجتماعی دارد. با بهبود وضعیت تحصیلی، میزان اعتماد اجتماعی افزایش می یابد. با افزایش تعدد سفر به ایران، اعتماد اجتماعی نیز به طور فزاینده بالا می رود. میزان اعتماد اجتماعی بر حسب میزان نارضایتی دانشجویان تغییر می کند. میزان اعتماد اجتماعی بر حسب وضعیت اجتماعی – اقتصادی (SES) پاسخگویان تغییر می کند. با وجود رابطه معنا دار بین اعتماد اجتماعی و گروههای سنی، بین جنسیت و اعتماد اجتماعی رابطه معنا داری به دست نیامد.با توجه به نیکویی برازش مدل تحلیلی از طریق کاربرد رگرسیون چندگانه و تحلیل مسیر نتایج به دست آمده نشان می دهد که بر حسب ارزش بتا (Beta) متغیرهای طول مدت اقامت در خارج از کشور، وضعیت تحصیلی، تعدد سفر به ایران، نارضایتی و وضعیت اجتماعی – اقتصادی به عنوان تعیین کننده ترین عوامل تاثیرگذار بر اعتماد اجتماعی دانشجویان مطرح اند.

کلید واژه: طول مدت اقامت در خارج از کشور، تعدد سفر به ایران، نارضایتی، وضعیت تحصیلی، بیگانگی اجتماعی، اعتماد اجتماعی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.