بررسى رضایت دانشجویان و مدرسین پرستارى و مامایى از به کارگیرى سیستم آموزش الکترونیکى ترکیبی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسى رضایت دانشجویان و مدرسین پرستارى و مامایى از به کارگیرى سیستم آموزش الکترونیکى ترکیبی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسى رضایت دانشجویان و مدرسین پرستارى و مامایى از به کارگیرى سیستم آموزش الکترونیکى ترکیبی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسى رضایت دانشجویان و مدرسین پرستارى و مامایى از به کارگیرى سیستم آموزش الکترونیکى ترکیبی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسى رضایت دانشجویان و مدرسین پرستارى و مامایى از به کارگیرى سیستم آموزش الکترونیکى ترکیبی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش پرستاری
تعداد صفحات :۱۴
مقدمه: سیستم آموزش الکترونیکى ترکیبى با به کارگیرى ابزارهاى متنوع و فن آورى هاى پیشرفته سعى در بهبود کیفیت یادگیرى دارد. هدف در این پژوهش پس از طراحى و به کارگیرى نظام آموزش الکترونیکى ترکیبى، تعیین میزان رضایتمندى دانشجویان و اساتید دانشکده پرستارى و مامایى دانشگاه علوم پزشکى تهران از این روش مى باشد.روش: در این مطالعه توصیفی- مقایسه اى، جمعیت هدف شامل اعضای هیات علمى و دانشجویان پرستارى و مامایى مقاطع مختلف تحصیلى در دانشکده پرستارى و مامایى دانشگاه علوم پزشکى تهران بودند. ۱۷ نفر از مدرسینى که داوطلب شرکت در طرح بودند دروس خود را به شیوه الکترونیکى ترکیبى آماده و اجرا نمودند. در مجموع ۲۲ درس (۴۵ واحد درسى) از دروس مقاطع کارشناسى، کارشناسى ارشد و دکترى تخصصى پرستارى و نیز کارشناسى و کارشناسى ارشد مامایى به شیوه الکترونیکى ترکیبى در نیمسال اول ۸۸-۱۳۸۷ اجرا و نظرات دانشجویان و مدرسین از این شیوه با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته و مقیاس دیدارى مورد بررسى و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. داده ها با نرم افزار SPSS v.16 و با استفاده از آزمون هاى توصیفى (فراوانى و درصد) و آزمون هاى غیر پارامتریک (ویلکاکسون) مورد بررسى قرار گرفتند.یافته ها: از مجموع ۱۸۱ دانشجویى که در این مطالعه به پرسشنامه پاسخ دادند (پاسخ دهى ۸۲.۲%)، ۶۷.۴% از اجراى برنامه ابراز رضایت کامل داشتند و ۲۴.۳% از دانشجویان از آموزش به شیوه الکترونیکى ترکیبى ابراز نارضایتى نمودند. همچنین رضایت دانشجویان از ۴ محور (مسایل فنى و ساختارى، مسایل مربوط به یادگیرنده، مسایل مربوط به طرح درس و محتوا و مسایل مربوط به حمایت از یادگیرنده) مورد بررسى قرار گرفت. ۸۸.۲% مدرسین نیز از به کارگیرى این شیوه در تدریس ابراز رضایت کامل داشتند. هم دانشجویان و هم مدرسین استفاده از روش الکترونیکى ترکیبى را به روش رایج تدریس ترجیح مى دادند (p=0.001).نتیجه گیری: با توجه به این که سیستم آموزش الکترونیکى ترکیبى با امکان انعطاف پذیرى در یادگیرى و با قابلیت بهره گیرى از مزایاى هر دو روش آموزش حضورى و الکترونیکى رضایت مدرسین و دانشجویان را در پى داشت پیشنهاد مى گردد که به عنوان یک روش ارایه آموزش موثر در دانشگاه هاى علوم پزشکى کشور مورد توجه قرار گیرد. ضمن آن که به جنبه هاى افزایش تعامل و روش هاى ایجاد انگیزه در آموزش الکترونیکى ترکیبى توجه بیشترى گردد.
کلید واژه: آموزش الکترونیکی ترکیبی، رضایتمندی، دانشجویان پرستاری و مامایی، اعضای هیات علمی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.