بررسی پرونده شکایات وارده به سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در سال های ۱۳۷۰، ۱۳۷۵، ۱۳۸۰


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی پرونده شکایات وارده به سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در سال های ۱۳۷۰، ۱۳۷۵، ۱۳۸۰ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی پرونده شکایات وارده به سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در سال های ۱۳۷۰، ۱۳۷۵، ۱۳۸۰  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی پرونده شکایات وارده به سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در سال های ۱۳۷۰، ۱۳۷۵، ۱۳۸۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی پرونده شکایات وارده به سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در سال های ۱۳۷۰، ۱۳۷۵، ۱۳۸۰ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی اخلاق و تاریخ پزشکی

تعداد صفحات :۹

یکی از مهم ترین تنش های شغلی که هر پزشک در حرفه خویش می تواند با آن مواجه شود شکایت بیمار است. هدف از این مطالعه بررسی شکایات وارده از پزشکان و دندان پزشکان به سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ در سال های ۷۰، ۷۵ و ۸۰ از جهت تعداد، پراکندگی و عوامل ایجاد آن است.این مطالعه به صورت توصیفی و گذشته نگر و با تکمیل فرم حاوی اطلاعات مورد نظر صورت گرفته است. تکمیل فرم با مطالعه پرونده توسط یک نفر کارشناس امین سازمان نظام پزشکی در سال های ۸۱ و ۸۲ صورت گرفته و اطلاعات به دست آمده پس از طبقه بندی تجزیه و تحلیل شده است.در مجموع این سه سال، ۸۳۲ شکایت از پزشکان و دندان پزشکان طرح شده بود. شکایات به عمل آمده از پزشکان در سال های ۷۵ و ۸۰ به نسبت سال ۷۰ بیش از دو برابر افزایش داشته است. ۱/۸۳ درصد پزشکان و دندان پزشکان تهران که طرف شکایت بودند بر اساس نتایج مندرج در پرونده تا زمان انجام مطالعه محکوم نشده اند و از نظر سازمان نظام پزشکی قصوری نداشته اند. شایع ترین علل طرح شکایت از دیدگاه شکایت کنندگان به ترتیب خطای درمانی (۳۸ درصد)، بی توجهی (۲/۳۰ درصد)، مسایل مالی (۴/۲۵ درصد)، و عدم تبحر پزشک (۷/۱۷ درصد) بوده است. بر اساس این مطالعه، با افزایش سابقه کاری پزشکان و داشتن تجربه بیش از ۱۵ تا ۲۰ سال از آمار شکایات از آن ها کاشته می شود؛ به طوری که بیش ترین آمار شکایات برای پزشکان میان سال با تجربه ۱۰ تا ۲۰ سال بوده است.بیش تر پزشکان و دندان پزشکان تهران که از آنان شکایت شده است، از نظر کارشناسان نظام پزشکی قصوری مرتکب نشده اند و قسمت عمده ای از شکایت ها مربوط به نتیجه تعامل نامناسب میان پزشک و بیمار بوده است. رفتار مبتنی بر تعهدات حرفه ای پزشک در برابر بیمار می تواند مانع وقوع بخش عمده ای از شکایت ها شود.

کلید واژه: شکایت پزشکی، خطای پزشکی، حقوق بیمار، قصور پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.