بررسی تاثیر روش های مختلف سنجش (تشریحی یا چند گزینه ای) بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی تاثیر روش های مختلف سنجش (تشریحی یا چند گزینه ای) بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تاثیر روش های مختلف سنجش (تشریحی یا چند گزینه ای) بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر روش های مختلف سنجش (تشریحی یا چند گزینه ای) بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی تاثیر روش های مختلف سنجش (تشریحی یا چند گزینه ای) بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علوم تربیتی و روانشناسی
تعداد صفحات :۲۹
هدف از انجام پژوهش حاضر نشان دادن تاثیر دو روش متداول سنجش کلاسی (تشریحی و چهارگزینه ای) بر رویکردهای مطالعه و راهبردهای آماده شدن برای امتحان در دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین بوده است. برای انجام این پژوهش تعداد ۳۳۲ نفر از دانشجویان با پیشرفت تحصیلی بالا و پایین در رشته های روان شناسی و مدیریت آموزشی دانشگاههای شاهد و آزاد اسلامی اراک شرکت داشتند. برای جمع آوری اطلاعات مربوط به رویکردهای مطالعه دانشجویان از پرسشنامه رویکردها و مهارت های مطالعه برای دانشجویان (ASSIST) و برای اندازه گیری راهبردهای آماده شدن برای امتحان از پرسشنامه محقق ساخته ای با همین نام استفاده شد. داده های مربوط به این متغیرها در دو نوبت پیش آزمون و پس آزمون در ابتدا و انتهای ترم تحصیلی جمع آوری شد. معدل واحدهای درسی گذرانده شده دانشجویان نیز به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی مورد استفاده قرار گرفت. برای تحلیل داده ها از روش های آماری MANCOVA و ANCOVA استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که استفاده از امتحان های تشریحی دانشجویان را به سمت رویکرد عمقی مطالعه و استفاده از امتحان های چند گزینه ای آنها را به سمت رویکرد سطحی مطالعه سوق می دهد. در تعامل بین سطوح متغیرهای روش سنجش و پیشرفت تحصیلی، تعامل روش سنجش تشریحی و سطح پیشرفت تحصیلی بالا در مقایسه با سایر شکل های تعامل متغیرهای مذکور، باعث می شود که دانشجویان رویکرد عمقی تری در مطالعه داشته باشد.
کلید واژه: سنجش تشریحی و چند گزینه ای، رویکرهای یادگیری، رویکرد سطحی، رویکرد عمقی مطالعه، راهبردهای آماده شدن برای امتحان، پیشرفت تحصیلی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.