بررسی فرآیندهای واجی کودکان فارسی زبان ۲ تا ۴ ساله


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی فرآیندهای واجی کودکان فارسی زبان ۲ تا ۴ ساله دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی فرآیندهای واجی کودکان فارسی زبان ۲ تا ۴ ساله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی فرآیندهای واجی کودکان فارسی زبان ۲ تا ۴ ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی فرآیندهای واجی کودکان فارسی زبان ۲ تا ۴ ساله :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۹

هدف: فرآیندهای واجی، تغییراتی است که کودکان به هنگام بیان کلمات در نحوه تلفظ آن ایجاد می کنند تا بیان آن ها برای ایشان راحت تر شود. این پژوهش با هدف بررسی فرآیندهای واجی کودکان عادی فارسی زبان ۲ تا ۴ ساله صورت گرفت.روش بررسی: این پژوهش از نوع مقطعی و توصیفی – تحلیلی است. آزمودنی های این پژوهش تعداد ۱۲۸ دختر و پسر ۲۴ تا ۴۸ ماهه تک زبانه فارسی زبان و فاقد هر نوع اختلال شدید شنوایی، بینایی، جسمانی، ذهنی، گفتار و زبان، عاطفی – روانی، ساختاری و کارکردی در تولید کننده های گفتاری هستند که به صورت تصادفی ساده از مهد کودک های مناطق مختلف شهر تهران انتخاب شدند. ابزار این پژوهش، آزمون محقق ساخته فرآیندهای واجی، متشکل از ۴۳ واژه یک تا چهار هجایی شامل تمام واج های زبان فارسی است که توسط آن فرآیندهای واجی کودکان در مقوله های ساخت هجا، جانشینی همخوان، جانشینی واکه، همگونی کامل، جابجایی، و سایر فرآیندها جمع آوری و بررسی می شود. داده های به دست آمده با استفاده از آزمون های آماری تی مستقل، من ویتنی، تحلیل واریانس یک طرفه و کروسکال والیس تحلیل شد.یافته ها: در هیچ یک از فرآیندهای واجی، تفاوت معناداری بین دخترها و پسرها مشاهده نشد (p>0.005)، اما فرآیندهای واجی با افزایش سن روند رو به کاهش داشتند که این کاهش در فرآیندهای ساخت هجا (p<0.001)، جانشینی همخوان (p<0.001)، جانشینی واکه (p=0.003) و همگونی کامل (p=0.031) معنادار بود.نتیجه گیری: نتایج این تحقیق حاکی از آن است که تفاوت جنسی تاثیری بر چگونگی فرآیندهای واجی ندارد. اما با افزایش سن فرآیندهای واجی رو به کاهش می روند که می تواند نشانگر رشد ادراکات واجی و تسلط بیشتر کودکان گروه های سنی بالاتر بر نحوه تلفظ لغات باشد.

کلید واژه: فرآیند های واجی، کودک فارسی زبان، فرآیند ساخت هجا، فرآیند جانشینی، فرآیند همگونی کامل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.