مقایسه اثربخشی دو شیوه شناختی – رفتاری و آموزش والدین در افزایش عزت نقس دانش آموزان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه اثربخشی دو شیوه شناختی – رفتاری و آموزش والدین در افزایش عزت نقس دانش آموزان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه اثربخشی دو شیوه شناختی – رفتاری و آموزش والدین در افزایش عزت نقس دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه اثربخشی دو شیوه شناختی – رفتاری و آموزش والدین در افزایش عزت نقس دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه اثربخشی دو شیوه شناختی – رفتاری و آموزش والدین در افزایش عزت نقس دانش آموزان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور رفتار

تعداد صفحات :۱۳

هدف از انجام این پژوهش، بررسی و مقایسه اثربخشی دو شیوه شناختی – رفتاری و آموزش والدین در افزایش عزت نفس دانش آموزان بود. طرح تحقیق، تجربی و از نوع پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل است. به این منظور، شش کلاس از بین کلاس های سال دوم راهنمایی شهر اصفهان به طور تصادفی انتخاب و آزمون عزت نفس الیس پوپ به عنوان پیش آزمون روی آن ها اجرا گردید. سپس در هر کلاس، پانزده نفر از دانش آموزانی که نمره عزت نفس آن ها زیر نقطه برش بود، انتخاب و به صورت تصادفی به گروه های آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. چهار گروه آزمایشی (دو گروه دختران و دو گروه پسران) به دو شیوه تحت آموزش قرار گرفتند. در گروه های شناختی – رفتاری دختران و پسران، آموزش هایی به دانش آموزان داده شد و در گروه های آموزش والدین، والدین دانش آموزان تحت آموزش های خاص قرار گرفتند. در گروه کنترل هیچ مداخله ای اعمال نگردید. پس از اتمام جلسات و اجرای پس آزمون، نتایج با استفاده از آزمون تحلیل واریانس دو راهه و سه راهه و آزمون های تعقیبی لازم تحلیل گردید. نتایج به این قرار است:آموزش شناختی – رفتاری، عزت نفس دانش آموزان دختر را به طور موثر افزایش می دهد، و آموزش والدین در افزایش عزت نفس دانش آموزان پسر موثر است. دو شیوه مذکور تمام ابعادت عزت نفس، شامل عزت نفس کلی، تحصیلی، خانوادگی، اجتماعی و جسمی را همزمان افزایش داده، تغییر در یک بعد چشمگیرتر از سایر ابعاد نیست.

کلید واژه: عزت نفس، درمان شناختی – رفتاری، آموزش والدین، عزت نفس، دانش آموز، دوره راهنمایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.