واقع گرایانه بودن یادگیری محتوای آموزشی نارسایی قلبی از دیدگاه بیماران و پرستاران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
واقع گرایانه بودن یادگیری محتوای آموزشی نارسایی قلبی از دیدگاه بیماران و پرستاران دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد واقع گرایانه بودن یادگیری محتوای آموزشی نارسایی قلبی از دیدگاه بیماران و پرستاران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی واقع گرایانه بودن یادگیری محتوای آموزشی نارسایی قلبی از دیدگاه بیماران و پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن واقع گرایانه بودن یادگیری محتوای آموزشی نارسایی قلبی از دیدگاه بیماران و پرستاران :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حیات
تعداد صفحات :۲۰
زمینه و هدف: آموزش در اغلب موارد تبعیت بیماران از توصیه های درمانی و توانایی مراقبت از خود را افزایش می دهد؛ اما کوتاه شدن طول مدت اقامت بیماران در بیمارستان، اضطراب، ناخوشی یا کمبود خواب می تواند قابلیت یادگیری بیمار را کاهش دهد. علاوه بر این مشخص نیست که پرستاران و بیماران یادگیری چه مواردی را در طول مدت کوتاه بستری واقع گرایانه می دانند. پژوهش حاضر با هدف شناخت و مقایسه دیدگاه بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب و پرستاران از واقع گرایانه بودن یادگیری محتوای آموزشی در طول دوران بستری بودن بیمار در بیمارستان انجام گرفته است.روش بررسی: در این مطالعه توصیفی مقایسه ای ۲۵۱ بیمار مبتلا به نارسایی قلبی به روش نمونه گیری آسان به صورت هدفمند و ۱۸۱ پرستار به روش سرشماری (در سال ۸۵-۱۳۸۴) از بیمارستان قلب شهید رجایی تهران انتخاب شدند. داده ها با استفاده از ابزار نیازهای یادگیری بیماران مبتلا به نارسایی احتقانی قلب (CHFPLNI) جمع آوری شد و با استفاده از نرم افزار SPSS v.11 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: اکثر بیماران مرد (%۸۲.۴) و اکثر پرستاران زن (۸۵.۶%) بودند. میانگین سن بیماران ۵۵.۱۸ و پرستاران ۱۵/۳۵ سال بود. میانگین دفعات بستری بیماران ۲۶/۴ و میانگین مدت ابتلای آن ها به نارسایی قلبی ۱۰.۷۱ سال بود. اکثر پرستاران (۵۹%) دوره آموزش به بیماران قلبی را نگذرانده بودند. بیماران و پرستاران زیر مقیاس سایر اطلاعات را به عنوان واقع گرایانه ترین عنوان جهت یادگیری در طول مدت بستری رتبه بندی کردند و در واقع گرایانه بودن یادگیری اطلاعات دارویی توافق داشتند. یادگیری اطلاعات دارویی (P<0.001)، اطلاعات رژیم غذایی (P<0.001)، سایر اطلاعات (P<0.001) و کل محتوای آموزشی (P<0.001) از دیدگاه بیماران واقع گرایانه تر از پرستاران بود. پرستاران زن (P=0.012) و پرستارانی که دوره آموزش به بیماران قلبی را گذرانده بودند (P<0.001) یادگیری محتوا را در طول مدت بستری بودن واقع گرایانه تر درک کرده بودند.نتیجهگیری: با توجه به عدم توافق بیماران و پرستاران در مورد واقع گرایانه بودن یادگیری اطلاعات رژیم غذایی و عوامل خطر آفرین و همچنین کل محتوای آموزشی ممکن است پرستاران با تعویق در آموزش محتوا با فرض واقع گرایانه نبودن یادگیری آن توسط بیماران، به آن ها صدمه وارد کنند. بنابراین ضرورت دارد که پرستاران در هنگام تعیین اولویت های آموزشی بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، دیدگاه بیماران خود را کاملا در نظر گیرند
کلید واژه: واقع گرایانه بودن یادگیری، نارسایی احتقانی قلب، مراقبت از خود، نیازهای یادگیری بیمار، نظریه های یادگیری بزرگ سالان
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.