میزان رضایتمندی از سمعک در زندگی روزمره سالمندان کم شنوا


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میزان رضایتمندی از سمعک در زندگی روزمره سالمندان کم شنوا دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میزان رضایتمندی از سمعک در زندگی روزمره سالمندان کم شنوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میزان رضایتمندی از سمعک در زندگی روزمره سالمندان کم شنوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میزان رضایتمندی از سمعک در زندگی روزمره سالمندان کم شنوا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : سالمند

تعداد صفحات :۸

هدف: هدف از مطالعه حاضر، بررسی میزان رضایتمندی از سمعک و عوامل موثر بر آن در زندگی روزمره سالمندان کم شنوا بود.روش بررسی: در مطالعه مقطعی حاضر، ۳۲ سالمند استفاده کننده از سمعک با کم شنوایی حسی عصبی متوسط تا شدید (میانگین سن ۹.۸±۶۳.۵ سال) مراجعه کننده به کلینیک شنوایی بخش خصوصی (کلینیک شنوایی شناسی آلتون شنوا، مرکز توانبخشی شنوایی نیوشا، کلینیک شنوایی شناسی گلریز) جهت پاسخ دهی به نسخه فارسی پرسشنامه “سنجش رضایتمندی از سمعک در زندگی روزمره” انتخاب شدند. این پرسشنامه، میزان رضایتمندی را از طریق یک امتیاز کلی و چهار زیر آزمون به شکل کمی نشان می دهد. بر اساس فرم تاریخچه گیری، وضعیت اقتصادی- اجتماعی افراد در حد متوسط قرار داشت.یافته ها: متوسط کل امتیاز در نسخه فارسی پرسشناهم حاضر، ۰.۵۷±۴.۲۴ (حداقل ۲.۲۴ و حداکثر ۵.۱۲) بود که میزان رضایت در حد متوسط را نشان می دهد. متوسط امتیاز در زیر آزمون “تاثیرات مثبت” ۰.۸۳±۴.۳۳ (رضایت متوسط تا نسبتا زیاد) زیر آزمون “خدمات و هزینه ها” ۰.۸۴±۳.۶۰ (رضایت نسبتا پایین)، زیر آزمون “ویژگی های منفی” ۰.۹۴±۴.۰۵ (رضایت متوسط)، و در زیرآزمون “خودپنداری” ۱.۲۵±۵.۰۰ (رضایت نسبتا زیاد) بود. بین سطح رضایتمندی با میزان استفاده از سمعک، ساعات استفاده از سمعک و سطح تحصیلات ارتباط معناداری مشاهده شد (p<0.05). اما بین دو جنس در سطح رضایتمندی، تفاوت معناداری وجود نداشت (p<0.0566).نتیجه گیری: نتایج رضایت سالمندان استفاده کننده از سمعک، نسبت به سایر مطالعات قبلی در این زمینه، سطح پایین تری را نشان می دهد. با بررسی عوامل مرتبط با رضایت مندی از سمعک، به نظر می رسد عواملی همچون استفاده از فناوری روز، ارزیابی نیازهای ارتباطی و شنوایی (پیش از تجویز سمعک و پس از آن) و مشاوره دقیق درمورد توانایی ها و محدودیت های این پروتز در کنار بهبود ارایه خدمات عمومی بتواند در افزایش رضایت استفاده کنندگان از سمعک، تاثیر داشته باشد.

کلید واژه: سمعک، رضایتمندی، سالمندان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.