بررسی مولفه های روان شناختی در فرایند حل مساله علوم اجتماعی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی شهر تهران


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مولفه های روان شناختی در فرایند حل مساله علوم اجتماعی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی شهر تهران دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مولفه های روان شناختی در فرایند حل مساله علوم اجتماعی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مولفه های روان شناختی در فرایند حل مساله علوم اجتماعی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مولفه های روان شناختی در فرایند حل مساله علوم اجتماعی در دانش آموزان دختر پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی شهر تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات روان شناختی

تعداد صفحات :۳۴

در این پژوهش فرآیند حل مساله علوم اجتماعی و نقش مولفه های روان شناختی – دانش حیطه خاص و دانش ساختاری، دانش فراشناختی، مهارت های استدلالی و نگرش دانش آموزان نسبت به حیطه علوم اجتماعی در حل مساله علوم اجتماعی – در دو حیطه موضوعی تساوی جنسیت و صلح مورد بررسی قرار گرفت.هجده دانش آموز دختر پایه سوم متوسطه و دوره پیش دانشگاهی رشته علوم انسانی شهر تهران از طبقات اجتماعی – فرهنگی بالا، متوسط و پایین (بر حسب تحصیلات والدین) انتخاب شدند. داده ها با استفاده از مصاحبه جمع آوری گردید، بنابراین روش تحقیق کیفی بوده است.یافته ها نشان داد دانش آموزان با عملکرد موفق در حل مساله در مولفه دانش حیطه خاص و دانش ساختاری، دانش فراشناختی و مهارت های استدلالی، عملکرد بالایی داشتند، در حالی که دانش آموزان با عملکرد ناموفق در تمامی مولفه های مذکور عملکردی پایین داشتند. در مولفه نگرش بین دانش آموزان با عملکرد بالا، متوسط و پایین، تفاوت قابل ملاحظه ای مشاهده نگردید. نکته قابل ذکر تفاوت قابل ملاحظه عملکرد دانش آموزان در حل مساله صلح نسبت به مساله تساوی جنسیت بوده است. بررسی یافته ها نمایانگر تعامل پیچیده عوامل روان شناختی اعم از عوامل شناختی و غیرشناختی در حل مسایل علوم اجتماعی می باشد.

کلید واژه: حل مساله علوم اجتماعی، دانش حیطه خاص، دانش ساختاری، دانش فراشناختی، مهارت های استدلالی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.