کیفیت اخذ رضایت آگاهانه در بیماران بستری تحت عمل جراحی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 کیفیت اخذ رضایت آگاهانه در بیماران بستری تحت عمل جراحی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد کیفیت اخذ رضایت آگاهانه در بیماران بستری تحت عمل جراحی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کیفیت اخذ رضایت آگاهانه در بیماران بستری تحت عمل جراحی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن کیفیت اخذ رضایت آگاهانه در بیماران بستری تحت عمل جراحی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پزشکی قانونی

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: رضایت آگاهانه بیمار اساس اخلاق پزشکی است. این پژوهش با هدف بررسی کیفیت اخذ رضایت آگاهانه در بیماران تحت عمل جراحی در بیمارستان های آموزشی شهرستان کاشان انجام گردید.روش بررسی: در این پژوهش توصیفی مقطعی ۳۰۰ بیمار (رضایت دهنده) بخش جراحی بصورت تصادفی ساده و با توجه به برنامه زمانی پذیرش بیماران وارد مطالعه شدند. داده ها بوسیله پرسشنامه ای که بعد از پذیرش و قبل از جراحی تکمیل گردید، جمع آوری شد. داده ها با کمک آمار توصیفی (درصد فراوانی، میانگین و انحراف معیار امتیازات) تحلیل گردید.یافته ها: رضایت دهندگان معتقد بودند اطلاعاتی در مورد منافع (۴۵%)، عوارض (۵۵.۷%)، سایر درمان ها (۶۷%)، طول دوره بستری (۵۰.۷%) و پیگیری بعد از ترخیص (۶۶.۳%) دریافت نکرده اند. اکثر ایشان فرم رضایت نامه را قابل درک نمی دانستند (۶۹%) و معتقد بودند محتویات فرم توضیح داده نمی شود (۸۲.۷%). اکثر آنها اعلام کردند از منافع (۷۰.۷%) و عوارض (۶۹.۷%) سایر درمان ها آگاه نشده و امکان انتخاب درمان دیگر را نداشته اند (۶۷.۳%). حق امتناع از عمل برای ۴۳% آنان توضیح داده شده بود. اکثریت آنها معتقد بودند که زمان کافی برای فکر کردن و سوال پرسیدن (۶۸.۷%) و تماس با پزشک یا همکاران وی را داشته اند (۵۹.۷%) و پاسخ سوالاتشان به طور کامل داده شده (۷۲.۷%) و توضیحات پزشک برای آن ها قابل فهم بوده است (۷۷%).نتیجه گیری: به جز در مورد تعامل و ارتباط پزشک و بیمار، رعایت سایر ابعاد رضایت آگاهانه کافی بنظر نمی رسد. ضروری است منافع و عوارض احتمالی عمل، سایر گزینه های درمانی، منافع و عوارض آن ها، طول دوره بستری، پیگیری های بعد از ترخیص و محتویات فرم رضایت نامه برای بیماران توضیح داده شود.

کلید واژه: رضایت آگاهانه، کیفیت، جراحی، بیمار بستری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.