نظری اجمالی بر تاویل بن مایه «گناه آغازین» در ادیان توحیدی


در حال بارگذاری
12 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نظری اجمالی بر تاویل بن مایه «گناه آغازین» در ادیان توحیدی دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نظری اجمالی بر تاویل بن مایه «گناه آغازین» در ادیان توحیدی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نظری اجمالی بر تاویل بن مایه «گناه آغازین» در ادیان توحیدی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نظری اجمالی بر تاویل بن مایه «گناه آغازین» در ادیان توحیدی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی اصفهان (مطالعات و پژوهش های دانشکده ادبیات و علوم انسانی)

تعداد صفحات :۲۱

روایت گناه آغازین آدم و حوا، پاره ای از پی رنگ اسطوره ای «تازش اهریمن بر هستی» و نمایانگر سر منشا و چگونگی پدید آمدن «رنج و مرگ» در سرنوشت انسانی است. تاویل پذیری داستان آفرینش انسان، بویژه «نافرمانی و گناه آغازین»، موجب می شود که از دیدگاه فلسفی و مکاشفه ای، داستانی بارها از زبان عارفان و بزرگان ادیان، بازآفرینی شود.در پژوهش حاضر، کوشیده ایم با بررسی آرا و عقاید دینی و عرفانی در موضوع مورد بحث و تاویل نمادهای روایت، مجموعه ای فراگیر از جهان بینی ها و رویکردهای هستی شناسانه و شهودی، به دست دهیم. در نتیجه باید گفت که این مجموعه فرهنگ بشری به ظاهر گونه گون، تنها تحول صوری به خود دیده است؛ همه روایتها، در زوایای پنهان «ناخودآگاه جمعی بشر»، با ساخت همسان کهن الگویی ذهن، با یکدیگر پیوند خورده اند. وجوه تمایز، در شیوه روایت برگرفته از نگاه غایت شناختی به انسان، نهفته است، که جنبه وحیانی یا کارکرد زمینی شان را تعیین می کند.

کلید واژه: آدم و حوا، گناه، مرگ، تاویل نماد، دین، ادبیات عرفانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.