بررسی قابلیت مکانیکی خاک در جاده جنگلی در حال ساخت به منظور بهره گیری های کاربردی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی قابلیت مکانیکی خاک در جاده جنگلی در حال ساخت به منظور بهره گیری های کاربردی دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی قابلیت مکانیکی خاک در جاده جنگلی در حال ساخت به منظور بهره گیری های کاربردی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی قابلیت مکانیکی خاک در جاده جنگلی در حال ساخت به منظور بهره گیری های کاربردی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی قابلیت مکانیکی خاک در جاده جنگلی در حال ساخت به منظور بهره گیری های کاربردی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : منابع طبیعی ایران
تعداد صفحات :۱۳
مدیریت بهینه منطقه های جنگلی و اجرای عملی طرح های جنگلداری ارتباط مستقیمی با کیفیت و کمیت طراحی و ساخت شبکه جاده های جنگلی به منظور دسترسی به همه سطوح جنگل دارد. احداث جاده های جنگلی عمده ترین دخالت و دگرگونی در طبیعت بکر جنگل می باشد. بسیاری از زیان ها و خسارت های عمده ساخت جاده در جنگل با ویژگی های خاکی که بستر جاده را تشکیل می دهد، ارتباط مستقیم دارد. آگاهی و بررسی ویژگی های خاک نقش بارزی در تشخیص قابلیت زمین به عنوان زیر بنای جاده سازی ایفا می کند. با توجه به اینکه در منطقه مورد بررسی ساخت بیش از ۱۸ کیلومتر جاده پیش بینی شده است که باید تا پایان یک دوره اجرای طرح جنگلداری احداث و تکمیل شود. شناخت ویژگی های مکانیکی خاک آن برای افزایش ضریب اطمینان اجرای مراحل مختلف ساخت و نگهداری جاده ضروری است که هدف اصلی این بررسی می باشد. بدین منظور پس از تعیین نقشه شکل زمین از واحدهای همسان نمونه برداری و در کل ۲۴ نمونه تعیین مکان شد. از هر کدام از واحدهای همسان یک نمونه برداشت و درصد رطوبت، بافت خاک و وزن مخصوص ظاهری آن تعیین شد. بر پایه نتایج بدست آمده نقشه زون بندی خاکشناسی شامل ۱۳ ناحیه مشابه بدست آمد. از هر کدام از این نواحی یک نمونه و در مجموع ۱۳ نمونه برداشت و آزمایش های مکانیک خاک و طبقه بندی به روش یکسان بر روی آنها انجام گرفت. نتایج آزمایش ها نشان داد که فقط ۲ نمونه (۱۶%) خاک درشت دانه (GM و SM) و بقیه نمونه ها یعنی ۸۴% خاک ریز دانه (ML، CL، CH) هستند و از این مقدار هم ۶۱ درصد خاک ریزدانه رسی است. بهمین جهت پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی برای ساخت جاده باید در قسمت هایی از مسیر که شاخص روانی بالاتر از یک است اقدام به زهکشی منطقه نمود و در قسمت هایی که شاخص خمیری بالا است پس از کارهای خاکبرداری نسبت به تثبیت بستر راه با آهک اقدام و یا برای این منظور از زمین پارچه (Geotextil) بهره گیری کرد. برای کاهش هزینه های ساخت و نگهداری شبکه جاده گزینه تغییر مسیر و عبور شبکه راه از منطقه های با ثبات و خاک های پایدار برتری دارد. برای نیل به این هدف تهیه نقشه قابلیت مکانیکی خاک منطقه نیز تهیه شد.
کلید واژه: شبکه جاده های جنگلی، مکانیک خاک، بستر جاده، نقشه قابلیت مکانیکی خاک، نقشه زون بندی خاک
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.