مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی ایران طی دوره زمانی ۸۵-۱۳۸۱


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی ایران طی دوره زمانی ۸۵-۱۳۸۱ دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی ایران طی دوره زمانی ۸۵-۱۳۸۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی ایران طی دوره زمانی ۸۵-۱۳۸۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مزیت رقابتی در صنعت پتروشیمی ایران طی دوره زمانی ۸۵-۱۳۸۱ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تحقیقات اقتصادی

تعداد صفحات :۲۸

در حال حاضر، رقابت پذیری بین المللی تولیدات از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این راستا، مقاله حاضر تلاش دارد تا با توجه به اهمیت و جایگاه صنعت پتروشیمی در تولید و صادرات ایران، مزیت گروه کالاهای این صنعت را طی دوره زمانی ۱۳۸۵-۱۳۸۱، مورد بررسی و اندازه گیری قرار دهد. برای این منظور، از شاخص مزیت نسبی آشکار شده (شاخص مرسوم) و شاخص های سهم ثابت بازار و شاخص پلان تجاری (شاخص های جدید)، استفاده شده است. بر اساس نتایج به دست آمده، علی رغم وجود مزیت نسبی ایران در بیش تر کالاهای صادراتی پتروشیمی، نرخ رشد شاخص مزیت نسبی آشکار شده اکثر گروه کالاهای پتروشیمی دارای نوسان است. هم چنین بر اساس شاخص سهم ثابت بازار، عملکرد رقابتی گروه کالاهای پتروشیمی ایران در بازارهای هدف، معمولا منفی برآورد شده است. سرانجام بر اساس شاخص پلان تجاری، هیچ کدام از گروه کالاهای پتروشیمی در کل دوره زمانی مورد بررسی قادر به کسب یا حفظ موقعیت رقابتی نشده اند. بدین ترتیب، مزیت رقابتی گروه محصولات پتروشیمی طی دوره مورد بررسی دارای روند مشخص و پایدار نیست. با توجه به عوامل موثر بر مزیت رقابتی هم چو‏ن تکنولوژی، کیفیت و نوآوری، توصیه می شود نوآوری، فعالیت های تحقیق و توسعه، انتقال کارای تکنولوژی و سرمایه گذاری مستقیم خارجی مورد توجه جدی قرار گیرد.

کلید واژه: مزیت رقابتی، شاخص مزیت نسبی آشکار شده (RCA)، شاخص پلان تجاری (TM)، شاخص سهم ثابت بازار (CMS)، صنعت پتروشیمی، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.