خودارزیابی عملکرد بیمارستان ها و مراکز آموزشی- درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان اصفهان با استفاده از مدل تعالی سازمان، سال ۱۳۸۵


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 خودارزیابی عملکرد بیمارستان ها و مراکز آموزشی- درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان اصفهان با استفاده از مدل تعالی سازمان، سال ۱۳۸۵ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد خودارزیابی عملکرد بیمارستان ها و مراکز آموزشی- درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان اصفهان با استفاده از مدل تعالی سازمان، سال ۱۳۸۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی خودارزیابی عملکرد بیمارستان ها و مراکز آموزشی- درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان اصفهان با استفاده از مدل تعالی سازمان، سال ۱۳۸۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن خودارزیابی عملکرد بیمارستان ها و مراکز آموزشی- درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی – درمانی استان اصفهان با استفاده از مدل تعالی سازمان، سال ۱۳۸۵ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در پزشکی

تعداد صفحات :۶

سابقه و هدف: با توجه به اهمیت برنامه ریزی و اجرای یک نظام ارزیابی و کارآمدی مدل تعالی عملکرد اروپایی (EFQM)، در این مطالعه، عملکرد بیمارستان ها و مراکز آموزشی – درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با استفاده از مدل EFQM ارزیابی گردید. روش بررسی: این مطالعه توصیفی به صورت مقطعی در سال ۱۳۸۶ انجام گرفت. مدیران کلیه بیمارستان ها و مراکز آموزشی- درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان جامعه آماری را تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه استاندارد ارزیابی عملکرد بر اساس مدل تعالی سازمان بود. داده های جمع آوری شده، با توجه به اهداف پژوهش، تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: میانگین امتیاز خودارزیابی عملکرد مراکز مورد مطالعه، در بعد رهبری، ۵۶ امتیاز از مجموع ۱۰۰ امتیاز؛ در بعد خط مشی و استراتژی ها، ۴۰ از مجموع ۸۰ امتیاز؛ در بعد کارکنان، ۵۱ از مجموع ۹۰ امتیاز؛ در بعد شراکت ها و منابع، ۵۰ از مجموع ۹۰ امتیاز؛ در بعد فرایندها، ۷۱ از مجموع ۱۴۰ امتیاز؛ در بعد نتایج مشتری، ۱۰۳ از مجموع ۲۰۰ امتیاز؛ در بعد نتایج کارکنان، ۴۲ از مجموع ۹۰ امتیاز؛ در بعد نتایج جامعه، ۲۸ از مجموع ۶۰ امتیاز؛ و در بعد نتایج کلیدی عملکرد، ۷۴ از مجموع ۱۵۰ امتیاز بود. میانگین امتیاز خودارزیابی عملکرد مراکز در کل، ۵۱۶ از مجموع ۱۰۰۰ امتیاز بود (۵۲% از ۱۰۰% امتیاز). نتیجه گیری: با توجه به اینکه هدف اصلی خودارزیابی عملکرد بر اساس مدل تعالی سازمان، در وهله اول، شناخت وضعیت فعلی سازمان و تعیین نقاط ضعف و قوت آن و در مرحله بعد تلاش در جهت تقویت قوت ها، رفع کاستی ها و بهبود وضعیت سازمان می باشد، یافته های این بررسی توانست نقاط قوت و ضعف مراکز مورد مطالعه را تعیین نموده و راهنمایی برای تصمیم گیری ها و سیاستگذاری های مدیریتی باشد. یافته ها نشان داد توجه به نتایج برتری سازمان به ویژه در دو معیار نتایج کارکنان و نتایج جامعه ضروری می باشد. همچنین به منظور فرهنگ سازی و ایجاد بستر مناسب برای انجام خودارزیابی های اصولی و صحیح، طراحی و ارایه برنامه های آموزشی بیشتر در این زمینه ضروری است.

کلید واژه: خودارزیابی، عملکرد، بیمارستان، مدل تعالی عملکرد اروپایی، مدل تعالی سازمان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.