تبیین برنامه درسی صلح محور در فلسفه کانت


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین برنامه درسی صلح محور در فلسفه کانت دارای ۳۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین برنامه درسی صلح محور در فلسفه کانت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین برنامه درسی صلح محور در فلسفه کانت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین برنامه درسی صلح محور در فلسفه کانت :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات برنامه درسی

تعداد صفحات :۳۸

در این مقاله، برنامه درسی صلح محور در حوزه فلسفی و از دیدگاه بزرگ ترین فیلسوف دوره پساروشنگری، ایمانوئل کانت، مورد بررسی قرار می گیرد. کانت از این منظر که هم بر رویکردهای شناختی و اخلاقی صلح و هم بر رویکردهای کلان ملی و بین المللی تاکید می ورزد و هم زمان نگاهی واقع گرایانه و نه مایوسانه، آرمان گرا و نه رمانتیک، به مقوله صلح دارد، منحصر به فرد است. این که فیلسوف بزرگی مانند کانت چگونه به موضوع صلح اندیشیده و طرح فلسفی او برای برپایی صلح پایدار چه بوده، موضوع مناسبی برای تحلیل و تدوین برنامه درسی صلح است. زیرا او مقاله مفصلی با عنوان «صلح پایدار: یک طرح فلسفی» دارد.کانت نیل به صلح را از چهار عامل متاثر دانسته است: عامل نخست، انسان خردمندی است که بی تناقض به پدیده های جهان و به اعمال خود فکر می کند و هم زمان از نگاه دیگران نیز می اندیشد. عامل دوم، انسان اخلاقی است که دارای اراده است، آزاد است و در پرتو آزادی، آگاهانه اعمال خویش را بر حسب تکلیف و نه بر حسب نتایج انتخاب می کند.در سطح ملی، کانت به یک نظام جمهوری عقیده دارد که تابع اراده اکثریت آرای مردم است. در سطح بین المللی نیز اندیشه تشکیل فدراسیون دولت های آزاد با حداقل نهادینگی را پیشنهاد می کند. به باور او تشکیل این فدراسیون خود وسیله تحقق اندیشه و غایت والاتری با عنوان ایده جهان وطن و شهروند جهانی است. کانت عقیده دارد که غایتی طبیعی، انسان را به سوی جهان وطنی سوق می دهد؛ ولی زمانی این غایت به نتیجه خواهد رسید که زندگی انسانی، سراسر اخلاقی شود و خرد در همه شوون سیاسی و اجتماعی به کار گرفته شود.با توجه به آرای کانت، یک دیدگاه تلفیقی برنامه درسی صلح با خصیصه های خود آیینی، تجربه محوری، مردم سالاری، فرآیند محوری، عمل گرایانه، بازسازی گرایانه و انتقادی معرفی شده است.قلمرو برنامه درسی صلح، از اهداف درسی استخراج شده از فلسفه کانت، شامل سه حوزه اصلی است:۱. مهارت های صلح؛۲. مطالعات کلان صلح؛۳. مطالعات تلفیقی صلح.امروزه صاحب نظران حوزه های متفاوت، ایرادهایی بر فلسفه صلح کانت وارد می آورند و اخلاق کانتی، به دلیل صوری بودن، مورد انتقاد قرار گرفته است. زیرا او به نفس عمل توجه دارد و نتایج عمل را نادیده می گیرد. طرفداران کثرت گرایی فرهنگی نیز از لایتغیر بودن اصول اخلاقی کانت انتقاد می کنند. زیرا این اصول به نوعی یگانگی اخلاقی اشاره می کند که با تنوع اخلاقی در میان ملیت ها و گروه های انسانی در سراسر جهان در تضاد است.

کلید واژه: فلسفه صلح کانت، برنامه درسی صلح محور، اهداف درسی صلح، دیدگاه تلفیقی برنامه درسی صلح

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.