بررسی مزیت نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف صادرات خاویار ایران


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مزیت نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف صادرات خاویار ایران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مزیت نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف صادرات خاویار ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مزیت نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف صادرات خاویار ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مزیت نسبی و اولویت بندی بازارهای هدف صادرات خاویار ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم کشاورزی و منابع طبیعی

تعداد صفحات :۱۰

ایران از عمده ترین تولیدکنندگان خاویار است. هدف کلی از این تحقیق بررسی مزیت نسبی خاویار ایران در فاصله سال های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ میلادی و اولویت بندی بازارهای هدف صادرات این محصول می باشد. داده ها و اطلاعات مورد نیاز در این تحقیق از پایگاه های اطلاعاتی سازمان ملل، بانک جهانی، مرکز تجارت بین الملل و سازمان تجارت جهانی جمع آوری شد. به منظور بررسی مزیت نسبی ایران در صادرات خاویار شاخص مزیت نسبی آشکار شده به کار گرفته شد. برای اولویت بندی بازارهای هدف صادرات از دو فرآیند غربالگیری و تاکسونومی عددی استفاده گردید. شاخص های مورد استفاده در این دو فرآیند برای هر کشور واردکننده، عبارت از متوسط ارزش واردات خاویار، نسبت ارزش واردات خاویار به کل ارزش واردات خاویار جهانی، نسبت ارزش واردات خاویار به کل ارزش واردات هر کشور، شاخص ارجحیت وارداتی، عکس ضریب تغییر ارزش واردات خاویار و رشد ارزش تقاضای واردات خاویار می باشد. نتایج نشان داد که ایران در تمامی سال های مورد بررسی از مزیت نسبی در صادرات خاویار برخودار بوده است. فرآیند غربالگیری به ترتیب کشورهای ژاپن، کره جنوبی، عمان، فرانسه و نروژ و فرآیند تاکسونومی عددی به ترتیب کشورهای سوئد، آلمان، کره جنوبی، انگلستان و قبرس را به عنوان بهترین گزینه صادرات خاویار معرفی نمود.

کلید واژه: خاویار، بازارهای هدف، غربالگیری، تاکسونومی عددی، مزیت نسبی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.