عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : حکیم

تعداد صفحات :۱۴

مقدمه: مدیریت کیفیت فراگیر در بخش بهداشت و درمان با نگاه به برقراری عدالت، دسترسی به خدمات، کارآیی، مقبولیت اجتماعی، اثر بخشی و اقتصادی بودن و تلاش مداوم برای بهبود خدمات، افق های جدیدی را فرا روی این سیستم فراهم نموده است و می تواند به کار آمدی و نوسازی نظام عرضه سلامت منجر گردد. لذا هدف از پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران می باشد.روش کـار : در راستای این هدف از دیدگاه ۹۰ نفر از مدیران و سرپرستان نسبت به وضعیت هشت عامل تاثیر گذار بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر سنجیده شد. لذا با انجام مطالعه توصیفی و مقطعی و با استفاده از پرسشنامه ای در هشت بخش و با ۷۵ سوال که از طریق روش شبه دلفی به تایید نهایی رسید، پژوهش انجام گردید. به علت کوچک بودن جامعه نمونه گیری انجام نگرفت و نمونه همان جامعه در نظر گرفته شد. سوالات پرسشنامه بر اساس طبقه بندی لیکرت تنظیم گردید و داده ها از طریق آزمون های آماری کای دو x2 آزمون t و روش آنالیز و واریانس با بهره گیری از نرم افزارهای SPSS و Excel تحلیل گردید.یافته ها: با توجه به فرض ۵۰% حداقل قابل قبول از بین هشت عامل موثر، توجه به مشتری %۵۹.۷، ارتباطات مناسب سازمانی %۵۵ و ساختار مناسب ۵۰%، از وضعیت خوب برخوردار بودند. ولی ۵ عامل دیگر در وضعیت متوسط یعنی بین ۴۰% تا ۵۰% قرار داشتند. بدیهی است یافته های حاصل با فرض ۵۰% یعنی حداقل قابل قبول محاسبه گردید. بین میانگین کل عوامل موثر بر اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در بین بیمارستان های مورد مطالعه تفاوت معناداری وجود داشت.p =0.001 نتیجه گیری: با گذشت پنج سال از اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در جامعه مورد مطالعه، توجه مدیران به فرهنگ سازمانی، مشارکت کارکنان، توسعه منابع انسانی، کار تیمی و تعهد رهبری می تواند به بهبود خدمات، اثر بخشی فعالیت ها و مقبولیت اجتماعی بیمارستان های کشور منتهی شود.

کلید واژه: مدیریت کیفیت فراگیر، بیمارستان های آموزشی، دانشگاه علوم پزشکی ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.