بررسی گرایش متخصصین تغذیه به مصرف ماهی در ایران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی گرایش متخصصین تغذیه به مصرف ماهی در ایران دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی گرایش متخصصین تغذیه به مصرف ماهی در ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی گرایش متخصصین تغذیه به مصرف ماهی در ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی گرایش متخصصین تغذیه به مصرف ماهی در ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی شیلات ایران (فارسی)

تعداد صفحات :۱۶

ارتباط گسترده متخصصین تغذیه با علوم جامعه و نقش موثر آن در تغییر نگرش و رفتار مصرف تغذیه ایی مردم غیر قابل انکار می باشد. لذا بررسی گرایش و طرز تلقی متخصصین تغذیه به مصرف ماهی می تواند در برنامه ریزی و سیاست گذاریهای آینده در تبلیغ و ترویج مصرف ماهی تاثیر بسزایی داشته باشد. برای آگاهی از گرایش و طرز تلقی متخصصین تغذیه به مصرف ماهی و بررسی نظرات آنها این تحقیق در شهریور ماه سال ۱۳۸۴ انجام شد. در این بررسی ۱۴۴ نفر از متخصصین تغذیه بدون لحاظ کردن گرایش جنسیتی، سنی و مقطع تحصیلی، انتخاب و در این افکار سنجی شرکت نمودند. پرسشهای این افکارسنجی در دو گروه سوالات عمومی و اختصاصی دسته بندی و تکمیل گردید. پس از تنظیم پرسشنامه ها، استاندارد سازی و سنجش مقدماتی برای اصلاح پرسشنامه ها انجام گرفت. نتایج نشان داد ۶۴ درصد متخصصین تغذیه تاثیر تبلیغات را برای افزایش مصرف ماهی زیاد و بسیار زیاد می دانند و این تاثیر با افزایش سن رابطه معنی دار دارد (P<0.05). 74 درصد پاسخگویان گسترش مراکز عرضه و دسترسی آسان مردم را به ماهی زیاد و بسیار زیاد می دانند و ۳۴ درصد آنها برای خرید ماهی مراکز مورد اطمینان خرید را ترجیح می دهند. بیش از ۴۰ درصد متخصصین تغذیه ماهی پاک شده و آماده مصرف، فیله، تازه یا منجمد را در اولویت اول خرید قرار می دهند. بطور کلی بر اساس دیدگاه متخصصین تغذیه نتایج نشان می دهد، گسترش مراکز عرضه، افزایش تبلیغات و اطلاع رسانی، رعایت اصول بهداشتی و کمبود کیفیت فرآورده های ماهی و ایجاد مراکز مورد اطمینان عرضه می توانند تاثیر بسزایی در گسترش مصرف ماهی در ایران داشته باشند.

کلید واژه: مصرف ماهی، تغذیه، گرایش، ایران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.