هنجاریابی مقیاس رشدی – حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هنجاریابی مقیاس رشدی – حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هنجاریابی مقیاس رشدی – حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هنجاریابی مقیاس رشدی – حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هنجاریابی مقیاس رشدی – حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: رشد حرکتی بخشی از فرآیند تکامل است که بواسطه آن کودک، ابتدا بر بدن خود کنترل می یابد و سپس از این کنترل برای تعامل با محیط و دستکاری پیرامونش استفاده می کند. هدف از این مطالعه هنجاریابی مقیاس رشدی – حرکتی پی بادی (PDMS) در دانش آموزان پایه تحصیلی اول ابتدایی شهر تهران می باشد.مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی روی ۱۸۰ دانش آموز ۸۳-۷۲ ماهه (۹۰ پسر و ۹۰ دختر) شهر تهران صورت گرفته است. ابزار گردآوری اطلاعات، مقیاس رشدی – حرکتی پی بادی بود و برای انتخاب نمونه آماری مورد نیاز از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای استفاده گردید.یافته ها: نتایج پژوهش نشان می دهد میانگین بهره رشد حرکتی درشت در دانش آموزان پسر و دختر به ترتیب ۱۲۰.۵۰ و ۱۲۰.۴۰ و میانگین بهره رشد حرکتی ظریف در دانش آموزان پسر و دختر به ترتیب ۱۲۵.۶۹ و ۱۲۶.۶۶ می باشد. در میزان بهره رشدی حرکتی و میانگین سن حرکتی کل در دو گروه دختر و پسر تفاوت معنی داری دیده نشد (p<0.05). بین دانش آموزان مناطق مختلف در زمینه بهره رشد حرکتی ظریف، میانگین سن حرکتی ظریف و میانگین سن حرکتی کل اختلاف معنی داری وجود دارد (p<0.05). هم چنین ارتباط معنی داری بین میانگین سن حرکتی با بهره رشد حرکتی وجود دارد (p<0.01).نتیجه گیری: مقیاس رشدی – حرکتی پی بادی از پایایی و اعتبار لازم برخوردار است و می تواند به عنوان مقیاسی جهت ارزیابی، مداخله و درمان مورد استفاده قرار گیرد. کودکانی که مهارت های حرکتی بهتری دارند از بهره رشد حرکتی بالاتری برخوردار هستند.

کلید واژه: مقیاس رشد حرکتی پی بادی، مهارت های حرکتی، بهره رشد حرکتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.