اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اثربخشی آموزش روش خود درمانی به شیوه شناختی– رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی- اجباری :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تازه های علوم شناختی
تعداد صفحات :۱۰
هدف: این پژوهش با هدف بررسی تاثیر آموزش روش خود درمانی شناختی- رفتاری بر کاهش علایم اختلال وسواسی– اجباری در بیماران سرپایی مراجعه کننده به مراکز خدمات روان شناختی اصفهان اجرا گردید. روش: ۱۰ بیمار مبتلا به اختلال وسواسی– اجباری به روش تصادفی زمانی از میان جامعه پژوهش انتخاب شدند و به طور تصادفی در دو گروه پنج نفره شامل یک گروه آزمایشی و یک گروه شاهد قرار گرفتند. پرسشنامه وسواسی– اجباری مادزلی به عنوان پیش آزمون در مورد دو گروه اجرا شد. گروه آزمایشی به مدت دو هفته آموزش روش خود درمانی شناختی– رفتاری را دریافت کردند و آزمودنی های گروه شاهد در فهرست انتظار قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان داد که آموزش روش خوددرمانی به شیوه شناختی– رفتاری در گروه آزمایشی، باعث کاهش معنادار علایم اختلال وسواسی– اجباری (نسبت به گروه شاهد) در مرحله پس آزمون شده است (p<0.005). نتیجه گیری: آموزش روش خود درمانی شناختی– رفتاری ممکن است در بهبود علایم اختلال وسواسی– اجباری موثر باشد.
کلید واژه: روش خود درمانی شناختی– رفتاری، اختلال وسواسی– اجباری، کارآزمایی بالینی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.