رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه عدالت و رضایتمندی در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۸

مقدمه: عدالت مبنای پایداری و حفظ تعادل سازمان های اجتماعی و یکی از جنبه های اساسی در ارایه خدمات سلامت تلقی می شود، لذا توجه به این موضوع در سازمان های بهداشتی و درمانی اهمیت ویژه ای دارد.هدف: تعیین رابطه عدالت و اثر بخشی سازمانی در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی.مواد و روش ها: این پژوهش از نوع همبستگی بود و در ۶ ماهه اول سال ۱۳۸۶ انجام شد. نمونه های پژوهش ۱۳۴ نفر از کارکنان و ۱۰۸ نفر از بیماران بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند که به شیوه طبقه ای انتخاب شدند. ۲ نوع پرسشنامه برای گردآوری داده ها (کارکنان – بیماران) تنظیم شد و برای تحلیل داده ها ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون بکار رفت.نتایج: میانگین نمره های مربوط به ادراک بیماران از عدالت رویه ای و مراوده ای به ترتیب %۵۴.۲۵ و %۶۶.۲۵ و برای کارکنان از عدالت توزیعی و رویه ای به ترتیب %۳۲.۷۵ و %۳۰ بدست آمد. یافته ها مبین همبستگی مثبت بین عدالت رویه ای با رضایت کارکنان (r=0.47) و همچنین عدالت توزیعی با رضایت شغلی آنان (r=0.46) بود. ضریب همبستگی عدالت مراوده ای و توزیعی با رضایت بیماران از خدمات بیمارستانی به ترتیب %۶۷ و %۵۷ محاسبه شد.نتیجه گیری: با توجه به رابطه معنی دار میان ادراک عدالت با رضایت شغلی کارکنان و رضایتمندی بیماران، احترام متقابل کارکنان و ارتباط صمیمانه آنان با یکدیگر، برخورد مودبانه و پاسخ گویی مناسب کارکنان بیمارستان با مشتریان و برقراری استانداردهای عینی برای ارایه خدمات با کمیت و کیفیت یکسان به ارباب رجوع، منجر به افزایش بهره وری در سازمان های بهداشتی و درمانی خواهد شد.

کلید واژه: بیمارستان های دانشگاهی، رضایت بیمار، عدالت اجتماعی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.