شیوع اختلال پرتحرکی همراه با کمبود توجه و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دبستانی شهر یزد (۱۳۸۳)


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
10 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شیوع اختلال پرتحرکی همراه با کمبود توجه و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دبستانی شهر یزد (۱۳۸۳) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شیوع اختلال پرتحرکی همراه با کمبود توجه و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دبستانی شهر یزد (۱۳۸۳)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شیوع اختلال پرتحرکی همراه با کمبود توجه و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دبستانی شهر یزد (۱۳۸۳)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شیوع اختلال پرتحرکی همراه با کمبود توجه و عوامل مرتبط با آن در دانش آموزان دبستانی شهر یزد (۱۳۸۳) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تعداد صفحات :۸

زمینه: اختلال پرتحرکی همراه با کمبود توجه (ADHD) از شایع ترین اختلال های روانی کودکان است.هدف: مطالعه به منظور تعیین شیوع و عوامل مرتبط با ADHD در دانش آموزان دبستانی شهر یزد انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش مقطعی در سال ۱۳۸۳ بر روی ۱۰۸۵ دانش آموز ۷ تا ۱۲ ساله انجام شد. نمونه گیری به صورت تصادفی چند مرحله ای از بین سه مدرسه دخترانه و سه مدرسه پسرانه از ناحیه یک و به همین تعداد مدرسه از ناحیه دو و از روی لیست مدارس انجام شد. جهت جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه ای حاوی اطلاعات دموگرافیک و پرسش نامه CSI-4 استفاده شد. داده ها با آزمون آماری مجذور کای تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: بر اساس گزارش والدین %۱۳.۴ دانش آموزان ADHD داشتند که %۶.۸ از نوع فاقد تمرکز حواس، %۹.۲ از نوع پرتحرک – تکانه ای و %۳.۱ از نوع مرکب بودند. آمار فوق بر اساس گزارش معلمان به ترتیب %۱۸، %۱۲.۵، %۹.۳ و %۴.۱ بود. بر اساس گزارش والدین و معلمان عواملی از قبیل جنسیت، سابقه مردودی، رضایت از وضعیت تحصیلی و سن بر ADHD موثر بودند.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها، توصیه می شود مشاورین مدرسه و روان پزشکان ضمن توجه دقیق در شناسایی این اختلال، با انجام مشاوره های لازم زمینه را جهت تعدیل عوامل موثر و درمان کودکان مبتلا به این اختلال فراهم سازند.

کلید واژه: اختلال های رفتاری کودکان، اختلال های روانی، اختلال پرتحرکی همراه با کمبود توجه، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.