بررسی تاثیر عملکرد گروه های بهبود کیفیت بر اثربخشی و کارایی بیمارستان لولاگر تهران؛ ۱۳۸۴
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی تاثیر عملکرد گروه های بهبود کیفیت بر اثربخشی و کارایی بیمارستان لولاگر تهران؛ ۱۳۸۴ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی تاثیر عملکرد گروه های بهبود کیفیت بر اثربخشی و کارایی بیمارستان لولاگر تهران؛ ۱۳۸۴ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر عملکرد گروه های بهبود کیفیت بر اثربخشی و کارایی بیمارستان لولاگر تهران؛ ۱۳۸۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی تاثیر عملکرد گروه های بهبود کیفیت بر اثربخشی و کارایی بیمارستان لولاگر تهران؛ ۱۳۸۴ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت سلامت
تعداد صفحات :۸
مقدمه: به منظور فراهم آوردن زمینه مشارکت فراگیر در بیمارستان، ظهور خلاقیت ها و درک واقعیت ها می توان گروه های بهبود کیفیت را که یکی از تکنیک های مدیریت است، در رگ های سازمان تزریق کرد تا با دخالت کلیه کارکنان، مشکلات بیمارستان مشخص، بررسی و ریشه یابی شده و راه حل آنها تعیین گردد. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر مداخله گروه های بهبود کیفیت بر اثربخشی و کارایی بیمارستان لولاگر انجام گرفت.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی تحلیلی است که با تشکیل گروه های بهبود کیفیت در بیمارستان لولاگر تهران انجام شد. جامعه پژوهش شامل کلیه کارکنان رسمی و قراردادی بیمارستان و بیماران بستری شده در بیمارستان در سال ۸۴-۱۳۸۳ بود و از بین آنان تعداد ۱۰۰ نفر بیمار و ۱۰۰ نفر از کارکنان بیمارستان به شیوه نمونه گیری تصادفی به عنوان نمونه مورد مطالعه انتخاب شدند. برای سنجش تاثیر تشکیل گروه های بهبود کیفیت بر رضایت شغلی کارکنان از پرسشنامه بررسی رضایت شغلی (JSS) استفاده گردید. ابزار سنجش رضایت مندی بیماران پرسشنامه استاندارد شده وزارت بهداشت بود که از طریق مصاحبه تکمیل گردید. برای سنجش شاخص های کارآیی بیمارستان از اطلاعات آماری واحد آمار و مدارک پزشکی بیمارستان استفاده شد.یافته ها: عملکرد گروه های بهبود کیفیت باعث کاهش میانگین رضایت شغلی کارکنان از ۳.۹۲ در شروع به ۲.۹۲ در پایان مطالعه و کاهش میانگین رضایت بیماران از خدمات بیمارستان از ۳.۱ در شروع به ۲.۷ در پایان مطالعه شد. آزمون t نشان دهنده تاثیر این عامل در کاهش رضایت شغلی کارکنان و رضایت بیماران است. همچنین در مورد شاخص های کارایی بیمارستان نتایج پژوهش نشان داد که در پایان مطالعه درصد اشغال تخت، و میزان گردش تخت افزایش و فاصله چرخش تخت و متوسط اقامت بیمار در بیمارستان کاهش یافته است.نتیجه گیری: با توجه به ناکامی نسبی طرح گروه های بهبود کیفیت در بیمارستان مورد مطالعه، به نظر می رسد در صورتی که پیش از اجرای این طرح بسترسازی لازم (آگاهی مدیریت ارشد، تشکیل تیم های کاری متشکل از مدیران ارشد، بحث و گفتگو در سازمان بین کارکنان و مدیران در ارتباط با TQM، آموزش ابزار و فنون ارتقا کیفیت به مدیریت، آموزش فلسفه و اهمیت کار و فرآیند ها به کارکنان و …) و برنامه ریزی انجام گرفته بود، این طرح می توانست موفقیت بیشتری از بعد افزایش کارایی و اثربخشی کسب نماید.
کلید واژه: گروه های بهبود کیفیت، کارایی، اثر بخشی، بیمارستان
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.