تاثیر شبکه رایانه ای اطلاعات بیمارستانی بر کیفیت خدمات درمانی کارکنان بخش های بالینی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) دانشگاه علوم پزشکی سمنان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر شبکه رایانه ای اطلاعات بیمارستانی بر کیفیت خدمات درمانی کارکنان بخش های بالینی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) دانشگاه علوم پزشکی سمنان دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر شبکه رایانه ای اطلاعات بیمارستانی بر کیفیت خدمات درمانی کارکنان بخش های بالینی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) دانشگاه علوم پزشکی سمنان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر شبکه رایانه ای اطلاعات بیمارستانی بر کیفیت خدمات درمانی کارکنان بخش های بالینی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) دانشگاه علوم پزشکی سمنان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر شبکه رایانه ای اطلاعات بیمارستانی بر کیفیت خدمات درمانی کارکنان بخش های بالینی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) دانشگاه علوم پزشکی سمنان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت سلامت

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: به کارگیرى صحیح شبکه هاى رایانه اى اطلاعات بیمارستانى و پذیرفتن آن توسط کارکنان مراقبت بهداشتى مى تواند منجر به بهبود کیفیت ارایه خدمات بهداشتى و درمانى، و کاهش هزینه هاى مربوط به آن گردد. در این مطالعه اثرهای نظام اطلاعات بیمارستانى بر کیفیت برخى از فعالیت هاى درمانى کارکنان بخش هاى بالینى بررسى می شود. روش بررسی: در این مطالعه توصیفی- تحلیلى، تاثیر نظام رایانه اى اطلاعات بیمارستانى بر برخى از فعالیت هاى مراقبتى، وضعیت رفتار، رضایت و نگرش ۱۲۰ نفر از پرستاران، بهیاران و منشى هاى بخش هاى سرپایى و بسترى مرکز آموزشى و درمانى امیرالمومنین (ع) سمنان نسبت به رایانه اى شدن سیستم اطلاعات بیمارستانى در سال ۸۶-۱۳۸۵ بررسى شده است. ابزار جمع آورى اطلاعات، پرسشنامه اى بود که پس از تایید اعتبار و روایى مورد استفاده قرار گرفت. پس از توزیع پرسشنامه بین کارکنانى که تجربه کارى بیشتر از سه سال داشتند، داده هاى به دست آمده از طریق روش هاى آمارى توصیفى و استنباطى در سطح معنى دار ۵ درصد مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: اکثر کارکنان (۸۰ درصد) چند بار در روز از نظام رایانه اى بخش خود استفاده مى کردند. بیشتر پرستاران از ثبت گزارش پرستارى در رایانه به علت دوباره کارى، خوددارى مى کردند. پنجاه و پنج درصد کارکنان با در اختیار قرار گرفتن اطلاعات مراقبتى صحیح، ۴۵.۸ درصد با کمتر شدن خطاهاى کارى، ۲۸ درصد با نظارت بهتر بر سیر درمانى بیماران و ۱۵ درصد با بهبود نتیجه درمان حاصل از سیستم اطلاعات رایانه اى موافق بودند. پنجاه درصد کارکنان بر این باور بودند که نظام اطلاعات رایانه اى باعث شده تا رسیدگی از داروهاى تجویز شده به بیماران راحت تر شود. بیست درصد با راحت تر شدن بررسى مشکلات بیمار به وسیله سیستم رایانه اى موافق بودند. به طور کلى ۵۲ نفر از تاثیر سیستم روى برخى از فعالیت هاى مراقبتى بخش هاى بالینى نسبتا راضى بودند و تعداد بسیار کمى (۴ نفر) نیز رضایت کامل داشتند. بین رضایت کارکنان از تاثیر HIS روى فرایند مراقبتى بیماران و رضایت از کاربر پسند بودن سیستم و نوع بخش درمانى رابطه معنى دارى مشاهده شد (P<0.05). نتیجه گیری: نتایج نشان داد که کمتر از نیمى از کارکنان بخش هاى بالینى از تاثیر نظام رایانه اى اطلاعات بیمارستانى بر فعالیت هاى مراقبتى بیماران رضایت نسبى دارند. براى اثربخشى بیشتر نظام اطلاعات بیمارستانى بر فرآیند مراقبتى بیماران، باید این نظام با ماهیت پویاى فرایندهاى مراقبتى بیماران همخوانى داشته باشد لذا استفاده از نظام هاى سخت افزارى پیشرفته از قبیل رایانه هاى جیبى، دستى، قلمى و قابل حمل و طراحى نرم افزارهاى تشخیص صدا جهت راحتى ورود اطلاعات به رایانه در بخش هاى بالینى و ارایه راه کارهاى قانونى جهت جلوگیرى از دوباره کارى در فعالیت روزانه پرستاران پیشنهاد مى گردد.

کلید واژه: تاثیر، شبکه رایانه ای اطلاعات بیمارستان،کیفیت خدمات درمانی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.