شناسایی و اولویت یابی مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان برای لحاظ کردن در برنامه های درسی مدارس


در حال بارگذاری
11 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شناسایی و اولویت یابی مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان برای لحاظ کردن در برنامه های درسی مدارس دارای ۳۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شناسایی و اولویت یابی مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان برای لحاظ کردن در برنامه های درسی مدارس  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شناسایی و اولویت یابی مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان برای لحاظ کردن در برنامه های درسی مدارس،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شناسایی و اولویت یابی مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان برای لحاظ کردن در برنامه های درسی مدارس :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه تعلیم و تربیت

تعداد صفحات :۳۷

برنامه های درسی بستر تمامی ارزشها، انتظارات و نیازهای فردی و اجتماعی است و به همین دلیل تشخیص و شناسایی نیازها و اولویت یابی آنها محوری ترین عنصر در تصمیم گیری های آموزشی محسوب می شود. اهمیت درک مسایل، تقاضاها و احتیاجات آموزشی فراوان بزرگسالان، ضرورت توجه به نیازهای آموزشی این قشر را بیش از پیش آشکار می سازد. در این میان برنامه های آموزش مهارتهای زندگی به بزرگسالان، به دلیل بالا بردن ظرفیتهای روانی- اجتماعی آنان برای مقابله موثر با چالشها و مسایل زندگی روزمره، به شدت مورد توجه نظام های تربیتی قرار گرفته است. متاسفانه به رغم اهمیت موضوع، مطالعات انجام شده در این زمینه در کشور بسیار ناکافی و نارساست. مقاله حاضر بر آن است تا از طریق مطالعات میدانی به شیوه توصیف- پیمایشی مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان را شناسایی، سپس آنها را اولویت بندی نماید و با فراهم ساختن اطلاعات صحیح و کافی، گامی موثر در زمینه برنامه ریزی آموزش مهارتهای زندگی به بزرگسالان بردارد. به همین منظور از طریق مطالعات اسنادی در یک رویکرد بین المللی طیفی وسیع از مهارتهای زندگی مورد نیاز بزرگسالان شناسایی شد و در ۶ گروه (مهارتهای ذهنی- شناختی، مهارتهای فردی- زیستی، مهارتهای ارتباطات میان فردی، مهارتهای محل کار، مهارتهای زندگی خانوادگی و مهارتهای شهروندی) طبقه بندی شد.سپس با استفاده از نظرات ۲۸ نفر از متخصصان تعلیم و تربیت، ۴۵ نفر از کارشناسان برنامه ریزی درسی متوسطه نظری و ۳۶۵ نفر از دانش آموزان بزرگسالان مدارس شبانه تهران با توجه به شرایط و نیازهای بزرگسالان ایرانی اولویت یابی گردید. تجزیه و تحلیل اطلاعات تحقیق از طریق آزمونهای خی دو، آزمون فریدمن، آزمون t گروههای مستقل، تحلیل واریانس و آزمونهای تبعی صورت گرفت. نتایج تحقیقات نشان داد که همه ۶ گروه مهارتهای زندگی تعیین شده از دیدگاه گروههای مورد مطالعه به منزله نیازهای آموزشی بزرگسالان، مهم و اساسی ارزیابی شده اند. در این میان مهارتهای شهروندی و فردی- زیستی بیشترین اولویت را به خود اختصاص داده اند.

کلید واژه: مهارتهای زندگی، مهارتهای زندگی بزرگسالان، مهارتهای شناختی، مهارتهای ارتباطات میان فردی، مهارتهای رشد شخصی، مهارتهای شغلی یا حرفه ای، مهارتهای شهروندی، مهارتهای زندگی خانوادگی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.