بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر عملکرد دانش آموزان پایه سوم دوره راهنمایی در درس علوم در شهر زاهدان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات برنامه درسی

تعداد صفحات :۲۵

هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر نظریه سازنده گرایی اجتماعی بر برنامه درسی علوم دوره راهنمایی است. بدین منظور، نمونه ای از جامعه آماری دانش آموزان دختر و پسر پایه سوم شهر زاهدان با روش نمونه گیری مرحله ای تصادفی انتخاب شدند و عملکرد آنان در قالب «طرح نیمه آزمایشی چهار گروهی سالمون» مورد بررسی قرار گرفت. نمونه های مورد مطالعه، دو گروه کنترل و دو گروه آزمایش دختر و پسر بودند.ابزار پژوهش برای بررسی عملکرد مورد انتظار، آزمون جهانی تیمز بود. با استفاده از روش های تحلیل آماری آزمون تی و تحلیل واریانس، یافته ها نشان داد که بین عملکمرد دانش آموزان که با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی آموزش دیده اند (گروه های آزمایش) و آن هایی که با برنامه رایج علوم آموزش دیدند (گروه های کنترل)، تفاوت معنی داری وجود دارد. به عبارت دیگر، عملکرد فراگیران آموزش دیده با رویکرد سازنده گرایی اجتماعی، بالاتر از عملکرد فراگیران گروه کنترل بود. بین عملکرد دانش آموزان دختر و پسر در گروه های آزمایش و کنترل، تفاوت معنی داری مشاهده گردید. دانش آموزان دختر و پسر گروه های آزمایش عملکرد بالاتری از دانش آموزان گروه کنترل داشتند.عملکرد دانش آموزان پسر گروه های آزمایش نیز بالاتراز دختران گروه های آزمایش بود.

کلید واژه: سازنده گرایی، برنامه درسی علوم، یادگیری، عملکرد مورد انتظار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.