مقاله بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز :
مقاله بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در اسفند ۱۳۸۸ در نشریه پرستاری ایران از صفحه ۷۵ تا ۸۴ منتشر شده است.
نام: بررسی ارتباط شیوه تربیتی والدین با میزان استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز
این مقاله دارای ۱۰ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله شیوه تربیتی والدین
مقاله استقلال عاطفی
مقاله استقلال رفتاری
مقاله نوجوان
چکیده و خلاصهای از مقاله:
زمینه و هدف: شیوه تربیتی والدین پیامدهای مهمی را برای رشد و نمو روانی – اجتماعی نوجوانان، ارتباطات خانوادگی آن ها، موفقیتهای تحصیلی، توانایی های تصمیم گیری و کسب اعتماد به نفس به دنبال دارد. نتایج مطالعات درباره ارتباط شیوه تربیتی والدین با استقلال نوجوانان متفاوت بوده و بحث نگیز می باشد. پژوهش حاضر به منظور تعیین ارتباط شیوه تربیتی والدین با استقلال دانش موزان نوجوان مدارس شهر تبریز انجام شد.
روش بررسی: در این مطالعه مقطعی تعداد ۳۶۰ نفر دانش موز نوجوان از مدارس دولتی شهر تبریز به روش نمونه گیری خوشه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها را پرسشنامه های تعیین شیوه تربیتی والدین، استقلال عاطفی و استقلال رفتاری تشکیل داده است. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آمار استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: بر اساس یافته ها ۳۹۷ درصد از دانش موزان نوجوان شیوه تربیتی والدین را اقتدارمنش گزارش کرده بودند. همچنین ارتباط آماری معنی داری بین شیوه تربیتی والدین با استقلال عاطفی (P<0.05) و استقلال رفتاری دانشآموزان (P<0.05) وجود داشت.
نتیجه گیری: با توجه به این که اکثریت نوجوانان شیوه تربیتی اقتدارمنش را گزارش کرده بودند و این شیوه ارتباط معنی داری با سایر متغیرها داشت، لذا آموزش والدین درباره پیامدهای شیوه تربیتی آن ها برای فرزندان و خصوصیات دوره نوجوانی موجب دستیابی صحیح نوجوانان به استقلال می شود. این آموزش می تواند توسط پرستاران بهداشت روان در مدارس برای والدین صورت گیرد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.