یادگیری صریح یک مهارت ادراکی- حرکتی به دنبال سکته مغزی با استفاده از دست مبتلا


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 یادگیری صریح یک مهارت ادراکی- حرکتی به دنبال سکته مغزی با استفاده از دست مبتلا دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد یادگیری صریح یک مهارت ادراکی- حرکتی به دنبال سکته مغزی با استفاده از دست مبتلا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی یادگیری صریح یک مهارت ادراکی- حرکتی به دنبال سکته مغزی با استفاده از دست مبتلا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن یادگیری صریح یک مهارت ادراکی- حرکتی به دنبال سکته مغزی با استفاده از دست مبتلا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی

تعداد صفحات :۹

هدف: بررسی یادگیری صریح در بیماران مبتلا به سکته مغزی یک طرفه و مقایسه آن با افراد سالم و تعیین نقش عوامل موثر بر یادگیری این بیماران هدف این مطالعه می باشد.روش بررسی: در این تحقیق تحلیلی مورد- شاهدی، از یک نرم افزار کامپیوتری جهت بررسی یادگیری حرکتی استفاده شده است که طی آن ۴ مربع با رنگهای مختلف بر صفحه نمایشگر ظاهر می شد و داوطلب به محض مشاهده هر مربع باید کلید تعریف شده مرتبط با آن را فشار می داد. ۱۵ بیمار مبتلا به سکته مغزی با انتخاب هدفمند و غیر تصادفی و ۱۵ فرد سالم همسان که با گروه مورد جور شده بودند، در این تحقیق شرکت داشتند. در روز اول ۸ بلوک حرکتی تمرین می شد. ۲۴ ساعت بعد یک آزمون یادآوری از داوطلبین بعمل می آمد که شامل دو بلوک حرکتی با الگوی منظم بود. همه داوطلبین راست دست بوده و بیماران نیز دارای ابتلای سمت راست بوده و با همان سمت مبتلا تمرین را انجام می دادند و زمان سکانسها و بلوکهای حرکتی به عنوان متغیر تحقیق اندازه گرفته می شد. داده های حاصل با استفاده از آزمونهای آماری کای اسکوئر، تی مستقل و آنالیز واریانس برای اندازه گیریهای مکرر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: انجام بلوکهای تحقیق در بیماران با اختلاف معنی داری کندتر از افراد سالم بود (P<0.05). بین زنان و مردان چه در بیماران و چه در افراد سالم اختلاف معنی داری وجود نداشت همچنین متغیرهای سن، جسن و سطح تحصیلات تاثیر قابل توجهی بر نتایج تحقیق نداشت (P>0.05). زمان انجام بلوکهای حرکتی در دفعات آخر نسبت به دفعات آخر نسبت به دفعات ابتدایی کاهش معنی داری در هر دو گروه داشت (P<0.05).نتیجه گیری: اگر چه بیماران مبتلا به سکته مغزی یک طرفه، در مجموع حرکت را کندتر از افراد سالم همسان انجام می دادند، اما یادگیری حرکتی که بصورت کاهش پایدار در زمان بلوکها تعریف شده بود، در هر گروه سالم و بیمار وجود داشت. به عبارت دیگر بیماران مبتلا به سکته مغزی در طی انجام حرکت با دست مبتلا قابلیت یادگیری حرکتی را دارا هستند.

کلید واژه: سکته مغزی یک طرفه، یادگیری صریح، وظیفه حرکتی زمانی متوالی، مهارت ادراکی- حرکتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.