مقاله ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی دارای ۲۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی :
مقاله ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۷ در پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی) از صفحه ۴۹ تا ۷۴ منتشر شده است.
نام: ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه مدل مفهومی
این مقاله دارای ۲۶ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله مدرسه محوری
مقاله مدیریت مدرسه محوری
مقاله تصمیم گیری
مقاله کنترل و نظارت
مقاله ارزیابی عملکرد و پاداش
مقاله تفویض اختیار
چکیده و خلاصهای از مقاله:
این پژوهش با هدف شناسایی ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری و ارایه چارچوب مناسب اجرا گردیده است. جامعه آماری این تحقیق کلیه مدیران، معاونان و معلمان مدارس شهر تهران (۹۵۹۰۵ نفر) و نمونه آماری به کمک جدول تعیین حجم نمونه مورگان و با روش تصادفی طبقه ای (۱۰۹۳ نفر) می باشند، ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه و مصاحبه است که بعد از تعیین روایی و محاسبه پایایی آن (۰۹۳) اجرا گردید. داده ها به کمک آمار توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل گردید. نتایج به دست آمده از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که ابعاد و مولفه های نظام مدیریت مدرسه محوری عبارتانداز: فرضیه اول. در بعد تصمیم گیری شامل مولفه های، پذیرش متقابل، مشارکت، مشارکت اکثریت آرا، آموزش نیروی انسانی. فرضیه دوم. در بعد کنترل و نظارت شامل مولفه های، خودکنترلی، پاسخگویی فرد در برابر جمع، نظارت و پاسخگویی جمع به جمع و نظارت عالی اداره های آموزش و پرورش. فرضیه سوم. در بعد ارزیابی عملکرد و پاداش عوامل انسانی شامل مولفه های، ویژگیهای اخلاقی، شخصیتی، مهارتهای مدیریتی و ارتباطی منابع انسانی، تحصیلات رسمی، مهارتهای فنی و دوره های آموزشی است.
همچنین نتایج به دست آمده از مصاحبه با متخصصان و صاحب نظران مدیریت آموزشی نشان می دهد که مهمترین نظریه هایی که به کارگیری آنها در آموزش و پرورش زمینه استقرار نظام مدیریت مدرسه محوری را فراهم می آورد شامل: نظریه فراشناختی، نظریه مدیریت مشارکتی، نظریه آموزش مجازی، نظریه سازمان یادگیرنده، نظریه مدیریت کیفیت جامع و نظریه توانمندسازی نیروی انسانی هستند.
پژوهشگر با توجه به نتایج به دست آمده از تحقیق حاضر و تجربیات عملی مدل مفهومی را برای استقرار نظام مدیریت مدرسه محور در آموزش و پرورش کشور به مدیران نظام آموزشی پیشنهاد کرده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.