رابطه شاخص های هیجانی و افسردگی با هوشبهر کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
رابطه شاخص های هیجانی و افسردگی با هوشبهر کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد رابطه شاخص های هیجانی و افسردگی با هوشبهر کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه شاخص های هیجانی و افسردگی با هوشبهر کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن رابطه شاخص های هیجانی و افسردگی با هوشبهر کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمان
تعداد صفحات :۱۳
مقدمه: اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه در بین کودکان نسبتا شایع است که علاوه بر آن اختلالات دیگر از جمله افسردگی دیده می شود. به علاوه در این بیماران ویژگی های هیجانی و هوشبهر نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. این پژوهش به منظور بررسی رابطه شاخص های هیجانی و افسردگی باهوشبهر در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه کمبود توجه انجام گرفته است.روش: پنجاه و شش کودک دارای اختلال و ۵۶ کودک بهنجار که از لحاظ سن و جنس همتا بودند انتخاب شدند و آزمون های بندر گشتالت، فرم کوتاه مقیاس افسردگی کودکان و ماتریس های پیشرونده ریون به ترتیب جهت بررسی شاخص های هیجانی، افسردگی و هوشبهر، در مورد آنان اجرا گردید. یافته ها: نتایج نشان داد که همبستگی معنی داری بین شاخص های هیجانی و هوشبهر (۰۱/۰>P) و همچنین بین افسردگی و هوشبهر (۰۱/۰>P) وجود دارد. تحلیل رگرسیون دو متغیری نشان داد که رگرسیون هوشبهر بر شاخص های هیجانی و افسردگی معنی دار است (۰۱/۰>P). هم چنین مقدار R2 نشان داد که تقریبا ۴۱ درصد نمرات هوشبهر توسط دو متغیر مستقل تبیین می گردد، که از این مقدار نقش متغیر شاخص های هیجانی به تنهایی ۳۲% بود. هم چنین نتایج تحلیل رگرسیون نشان داد که افزودن متغیر افسردگی به معادله رگرسیون فقط ۹% قدرت پیش بینی را افزایش داده و در نتیجه بین متغیرهای یادشده، متغیر شاخص های هیجانی بهترین پیش بینی کننده هوشبهر در کودکان بیش فعال بود. نتایج آزمون t تفاوت معنادار بین کودکان بیمار و گروه کنترل (بهنجار) را در مورد متغیرهای مورد بررسی مورد تایید قرار داد (۰۱/۰>P).نتیجه گیری: با توجه به همبستگی بالای شاخص های هیجانی باهوشبهر و تفاوت معنادار بین کودکان بیمار و عادی، کنترل و توجه به ویژگی های هیجانی نقش مهمی در افزایش هوشبهر کودکان بیمار دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.
کلید واژه: شاخص های هیجانی، افسردگی، هوشبهر کودکان، اختلال بیش فعالی همراه با کمبود توجه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.