بررسی اختلالات مراجعین کلینیک گفتار درمانی آموزش و پرورش استثنایی بندرعباس در سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اختلالات مراجعین کلینیک گفتار درمانی آموزش و پرورش استثنایی بندرعباس در سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اختلالات مراجعین کلینیک گفتار درمانی آموزش و پرورش استثنایی بندرعباس در سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اختلالات مراجعین کلینیک گفتار درمانی آموزش و پرورش استثنایی بندرعباس در سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اختلالات مراجعین کلینیک گفتار درمانی آموزش و پرورش استثنایی بندرعباس در سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله پزشکی هرمزگان (MEDICAL JOURNAL OF HORMOZGAN UNIVERSITY)

تعداد صفحات :۸

مقدمه: اختلالات محاوره ای یکی از معضلات مهم سلامتی به شمار می روند زیرا سبب بروز مشکلاتی در دوران کودکی شده، فرصتهای شغلی فرد را در بزرگسالی محدود کرده و وضعیت اجتماعی و اقتصادی وی را تحت تاثیر قرار می دهد. اختلال در توانایی مهارت خواندن نیز که جنبه ای از توانایی های زبان انسان است، می تواند در تمام ابعاد تحصیلی و اجتماعی فرد اثر داشته باشد. هدف از انجام این تحقیق، بررسی انواع اختلالات گفتاری زبان در بین مراجعین کلینیک گفتار درمانی آموزش و پرورش استثنایی شهرستان بندرعباس بود.روش کار: این مطالعه از نوع توصیفی- مقطعی بود و در آن جامعه مراجعین کلینیک گفتار درمانی آموزش و پرورش استثنایی شهرستان بندرعباس در سال تحصیلی ۸۴-۱۳۸۳ که از غربالگری طرح سنجش و یا مهدهای کودک و یا از طرف پزشک ارجاع شده بودند و از نظر گفتار درمانگر اختلال گفتاری داشتند، مورد بررسی قرار گرفتند. اطلاعات بدست آمده با استفاده از فراوانی و فراوانی نسبی ارایه شد.نتایج: از ۱۷۲ نفر مراجعه کننده ۳ تا ۱۵ ساله، ۳۰.۲% دختر و ۶۹.۸% پسر بودند. بیشترین مشکل شده در بین این افراد، اختلال در تولید بود که ۷۹.۱% آنها را در بر می گرفت. تاخیر در رشد گفتار و زبان رتبه دوم در میزان اختلالات را داشت که در حدود ۱۷.۴% مراجعین را در بر می گرفت. در حدود ۲.۳% مراجعین این مرکز کودکان لکنتی بودند. کمترین نوع اختلال در بین مراجعه کنندگان دیزارتری در دو نفر (۱.۲%) بود. اختلالات صوت، صوت تشدید و زبان پریشی (آفازی) در بین کودکان مورد مطالعه مشاهده نشد.نتیجه گیری: با توجه به ارتباط بین اختلالات آواشناختی و اختلالاتی از قبیل اختلال در خواندن، نوشتن، یادگیری و ریاضیات، درمان اختلالات گفتاری، بخصوص در سنین قبل از دبستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در مجموع علل محدود بودن اختلالات مراجعین این کلینیک و کلینیک های موجود در سطح شهر بندرعباس را می توان عدم شناخت خانواده ها از گفتار درمانی و مواردی که باید به گفتار درمان مراجعه نمود، عدم شناخت خانواده ها از معضلاتی که به دلیل مشکلات ارتباطی ایجاد می شود و بالاخره تعامل کم گفتار درمانگرها و پزشک ها، به خصوص متخصصین گوش، حلق و بینی و مغز و اعصاب دانست.

کلید واژه: اختلالات گفتاری، کودک، بندرعباس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.