سنجش توان رقابتی محصولات مجتمع پتروشیمی تبریز در راستای الحاق به WTO


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
16 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سنجش توان رقابتی محصولات مجتمع پتروشیمی تبریز در راستای الحاق به WTO دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سنجش توان رقابتی محصولات مجتمع پتروشیمی تبریز در راستای الحاق به WTO  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سنجش توان رقابتی محصولات مجتمع پتروشیمی تبریز در راستای الحاق به WTO،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سنجش توان رقابتی محصولات مجتمع پتروشیمی تبریز در راستای الحاق به WTO :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشنامه بازرگانی

تعداد صفحات :۳۰

با توجه به رشد روز افزون تجارت بین الملل در جهان و جهانی شدن اقتصاد در چند دهه اخیر، لازم است برای حفظ فضای رقابتی و ارتقا رقابت پذیری صنایع داخلی در عرصه بین المللی، مزیت ها و عدم مزیت های صنایع داخلی شناسایی گردند. از این طریق می توان با اتخاذ سیاست های صحیح اقتصادی، برای افزایش رقابت پذیری صنایع داخلی در سطح جهانی گام برداشت. در این میان، صنعت پتروشیمی یکی از مهمترین صنایعی است که در توسعه صادرات غیر نفتی کشور می تواند جایگاه مهمی داشته باشد و یک منبع قابل توجه در تامین ارز کشور باشد. این مقاله به بررسی توان رقابتی مجتمع پتروشیمی تبریز به عنوان یکی از مهمترین واحدهای پتروشیمی در کشور می پردازد. در این مقاله بین مفهوم توان رقابتی و مزیت نسبی تفاوت قائل شده است. به این صورت که توان رقابتی بیانگر مزیت رقابتی بر اساس قیمت های بازار که شامل انحرافات قیمتی ناشی از سیاست های حمایتی دولت از جمله یارانه ها و جریمه ها است، می باشد. اما مزیت نسبی به مزیت هزینه ای در قیمت های تعادلی مربوط می شود که هیچگونه انحرافات قیمتی در آن وجود ندارد. شاخص های توان رقابتی برای مجتمع پتروشیمی تبریز از طریق شاخص نسبت هزینه واحد محاسبه شده اند این محاسبات نشان می دهند که به طور متوسط محصولات مجتمع پتروشیمی تبریز بدون احتساب هزینه فرصت سرمایه توان رقابت در بازارهای داخلی و خارجی را دارد. لیکن شاخص مربوط به مزیت نسبی نشان می دهد که محصولات مجتمع مورد نظر دارای عدم مزیت نسبی هستند.

کلید واژه: مزیت نسبی، توان رقابتی، توان رقابت داخلی، توان رقابت صادراتی، مجتمع پتروشیمی تبریز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.