ارزیابی درونی عملکرد آموزش رشته پزشکی در ورودی های سال های ۷۷-۷۳


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی درونی عملکرد آموزش رشته پزشکی در ورودی های سال های ۷۷-۷۳ دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی درونی عملکرد آموزش رشته پزشکی در ورودی های سال های ۷۷-۷۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی درونی عملکرد آموزش رشته پزشکی در ورودی های سال های ۷۷-۷۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی درونی عملکرد آموزش رشته پزشکی در ورودی های سال های ۷۷-۷۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۲

زمینه: ارزیابی جامع نظام آموزشی، متضمن به قضاوت کشیدن برنامه ها و عملکردهای مجموعه سیستم های اداری به همراه دانشکده و گروه های آموزشی آن است. در الگوی اعتبار بخشی که اخیرا با عنایت به کاربردهای آن و عملکرد برخی از موسسات اعتباربخشی بین المللی در کشور ما نیز مطرح شده است، از رویکرد ارزیابی درونی، به عنوان گام اول اعتباربخشی و تضمین کیفیت درونی دانشگاه ها یاد می شود.هدف: پژوهش حاضر به منظور تعیین وضعیت آموزشی گروه های آموزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ورودی های سال های ۷۳ تا ۷۷ به عنوان اولین مرحله از فرآیند اعتبار سنجی صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه توصیفی، شاخص کارکرد تحصیلی شامل نرخ ترک تحصیل، میزان اتلاف، نرخ ماندگاری، متوسط طول تحصیل و نرخ مردودی دانشجویان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با استفاده از کارنامه دانشجویان ورودی سال های ۱۳۷۳ تا ۱۳۷۷ (شامل ۴۸۶ نفر) مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش ۲۵۰ نفر از دانشجویان، مونث و ۲۳۹ نفر مذکر بود. میزان اتلاف در کل دانشجویان مورد بررسی ۷/۳ درصد، نرخ مردودی ۵/۳ درصد، متوسط طول تحصیل ۲۵/۱۵ نیم سال، نرخ ترک تحصیل ۸/۰ درصد و نرخ ارتقا ۵/۹۶ درصد، بود. نرخ مردودی در دانشجویان بدون سهمیه ۹/۲درصد و در دانشجویان با سهمیه ۷/۷ درصد، نرخ مردودی در دانشجویان از حداقل ۳ درصد، در سال ۷۵ تا حداکثر ۹/۳ درصد، در سال ۷۳ بود. بیشترین نرخ مردودی مربوط به نیم سال دوم سال اول در ورودی های سال های ۷۴ (۳/۱۶درصد)، ۷۵ (۱۲درصد)، و ۷۷ (۴/۱۰درصد) بود. بیشترین نرخ شکست گروه های درسی مربوط به گروه پایه و تخصصی (۷/۶ درصد)، در کل دانشجویان مورد مطالعه بود.نتیجه گیری: با توجه به این که بیشترین نرخ مردودی در سه ورودی مربوط به نیم سال دوم سال اول و نیز بیشترین نرخ شکست مربوط به دروس پایه و تخصصی می باشد، لازم است مسوولین آموزشی دانشگاه در مورد آرایش دروس و نیز برنامه ریزان آموزشی در مورد محتوای این دروس تجدید نظر لازم را به عمل آورند.

کلید واژه: ارزیابی درونی، عملکرد، آموزش پزشکی، دانشجوی پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.