ارزیابی جنبه هایی از دروندادها و بروندادهای آموزشی گروه های پزشکی اجتماعی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
ارزیابی جنبه هایی از دروندادها و بروندادهای آموزشی گروه های پزشکی اجتماعی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد ارزیابی جنبه هایی از دروندادها و بروندادهای آموزشی گروه های پزشکی اجتماعی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی جنبه هایی از دروندادها و بروندادهای آموزشی گروه های پزشکی اجتماعی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن ارزیابی جنبه هایی از دروندادها و بروندادهای آموزشی گروه های پزشکی اجتماعی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی
تعداد صفحات :۹
زمینه: سلامت انسان ها با عوامل اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اداری و محیطی در ارتباط نزدیک است، بنابراین علم پزشکی به علوم زیست پزشکی محدود نمی شود بلکه علوم اجتماعی و روانشناختی را نیز شامل می شود. این فلسفه و نگرش منجر به پیدایش دیدگاهی در عالم طب گردید که می توان آن را (Community-Oriented Medicine) نامید. در کشور ما به دنبال ادغام نظام درمانی با آموزش پزشکی، زمینه آموزش پزشکی در قالب جامعه نگر مهیا گردید و گروه بهداشت و پزشکی اجتماعی در دانشگاه های فاقد دانشکده بهداشت و گروه پزشکی اجتماعی در دانشگاه های دارای دانشکده بهداشت شکل گرفت. علی رغم تلاش های فراوان و صرف هزینه و وقت بسیار، شواهدی که نتایج و پیامدهای فعالیت های جامعه نگر گروه های پزشکی اجتماعی را در نظام آموزش عالی کشور بررسی نماید در دسترس نیست.هدف: تحقیق حاضر به منظور بررسی وضعیت موجود امکانات و منابع گروه های پزشکی اجتماعی کل دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کشور صورت گرفت.روش کار: در این مطالعه که از نوع توصیفی و مقطعی بود دروندادهای پشتیبان فرآیند آموزشی و پژوهشی و برونداد فرآیند پژوهشی کلیه گروه های پزشکی اجتماعی دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی تحت پوشش وزارت بهداشت بررسی شد.یافته ها: وسایل کمک آموزشی و امکانات آموزشی موجود در گروه های پزشکی اجتماعی دانشگاه های تیپ یک در وضعیت نسبتا مطلوب و در دانشگاه های تیپ دو و سه، نامطلوب بود. از نظر معیارهای پژوهشی، گروه های پزشکی اجتماعی هر سه تیپ دانشگاهی در تدوین پایان نامه های دانشجویی مشارکت داشتند ولی در انجام طرح های پژوهشی دانشگاه، تالیف و ترجمه کتاب و انتشار مقاله در مجلات داخلی و خارجی فعالیت قابل توجهی نداشتند.نتیجه گیری: به منظور ایجاد تغییر در وضعیت موجود آموزش پزشکی و حرکت به سمت آموزش پزشکی جامعه نگر باید با برنامه ریزی های کوتاه مدت و بلندمدت برای ارتقای این گروه های آموزشی همت گماشت و با رفع نواقص و کمبودها، این گروه ها را هر چه بیشتر به استاندارد لازم نزدیک کرد.
کلید واژه: ارزیابی آموزشی، پزشکی اجتماعی، منابع آموزشی، آموزش پزشکی جامعه نگر
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.