بررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی در استان اصفهان در سال های ۱۳۸۲-۱۳۸۱


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی در استان اصفهان در سال های ۱۳۸۲-۱۳۸۱ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی در استان اصفهان در سال های ۱۳۸۲-۱۳۸۱  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی در استان اصفهان در سال های ۱۳۸۲-۱۳۸۱،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اپیدمیولوژیک حوادث رانندگی در استان اصفهان در سال های ۱۳۸۲-۱۳۸۱ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پزشکی قانونی

تعداد صفحات :۶

زمینه و هدف: سالانه بیش از ۱.۲۶ میلیون نفر در دنیا به علت تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند. اغلب مرگ و میرهای ناشی از حوادث رانندگی در جوانان و در کشورهای با درآمد کم یا متوسط اتفاق می افتند. سازمان بهداشت جهانی پیش بینی کرده است که در سال ۲۰۲۰ مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی به ۲.۳۴ میلیون نفر خواهد رسید. با مطالعه الگوهای مختلف حوادث رانندگی می توان در جهت کاهش این شکل از مرگ و میرها اقدامات پیش گیرانه موثری انجام داد.روش بررسی: این مطالعه از نوع مقطعی بوده که با همکاری اداره کل پزشکی قانونی استان اصفهان انجام گرفته است. در این مطالعه پرونده همه متوفیانی که از اول مهر ۱۳۸۱ تا آخر شهریور ۱۳۸۲ به علت تصادفات رانندگی فوت نموده و برای صدور جواز دفن، اجساد آنها به مراکز مختلف پزشکی قانونی شهرهای استان اصفهان ارجاع شده، مورد بررسی قرار گرفت و برای هر کدام چک لیستی تهیه گردید. اطلاعات جمع آوری شده پس از ورود به دستگاه کامپیوتر توسط نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در مدت زمان بررسی یعنی سال های ۸۲-۱۳۸۱، ۱۴۴۶ نفر به علت تصادفات رانندگی فوت نمودند که ۱۲۰۲ نفر (%۸۱.۳) آنها مرد و ۲۴۴ نفر (%۱۶.۹) زن بودند. بیشترین فراوانی مرگ و میر متعلق به موتورسواران، بین گروه سنی ۱۶ تا ۲۰ سال و علت نهایی منجر به فوت، ضربه به سر بود. کمترین فراوانی، متعلق به دوچرخه سواران بود.نتیجه گیری: نتایج این مطالعه با اغلب مطالعات انجام شده بخصوص در کشورهای در حال توسعه تفاوت چندانی نداشت بجز اینکه دوچرخه سواری در مطالعات دیگران با مرگ و میر بیشتری همراه بود؛ ولی در مطالعه ما دوچرخه سواری با مرگ و میر کمتری همراه بود. علت این امر می تواند کاربرد کمتر دوچرخه در حمل و نقل روزانه ساکنین استان اصفهان باشد.

کلید واژه: حوادث رانندگی،‌ مرگ و میر، اپیدمیولوژی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.