تحلیل و بررسی اثرات ترافیکی و زیست محیطی چراغ های هوشمند و چراغ های غیرهوشمند در تقاطع ها


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیل و بررسی اثرات ترافیکی و زیست محیطی چراغ های هوشمند و چراغ های غیرهوشمند در تقاطع ها دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیل و بررسی اثرات ترافیکی و زیست محیطی چراغ های هوشمند و چراغ های غیرهوشمند در تقاطع ها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیل و بررسی اثرات ترافیکی و زیست محیطی چراغ های هوشمند و چراغ های غیرهوشمند در تقاطع ها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیل و بررسی اثرات ترافیکی و زیست محیطی چراغ های هوشمند و چراغ های غیرهوشمند در تقاطع ها :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم و تکنولوژی محیط زیست

تعداد صفحات :۱۷

سیستم SCATS یکی از سیستمهای کنترل هوشمند ترافیک است که توسط کامپیوتر مرکز و با دریافت اطلاعات از شناسگرها، فرمان زمان بندی چراغ تقاطع های یک شبکه را صادر می کند. این سیستم در بسیاری از شهرهای بزرگ و برتر در جهان از جمله تهران به کار رفته است. هدف این گزارش ارایه روشی برای ارزیابی کارآیی این سیستم در تهران است. تاکنون در شهرهای مختلف با روشهای گوناگونی، عملکرد شبکه حمل و نقل شهری را قبل و بعد از نصب سیستم SCATS مقایسه کرده اند و برای ارزیابی از پارامترهایی مثل زمان سفر و یا زمان تاخیر و توقف در تقاطع استفاده شده است. آمارگیری توسط اتومبیل آزمایش و شمارش در سه تقاطع سهروردی در تهران انجام شد. این آمار شامل زمان سفر محور مذکور و نیز میانگین زمان تاخیر در ورودیهای هر تقاطع بود که قبل و بعد از نصب سیستم هوشمند SCATS برداشت شد. نتایج اولیه نشان می دهد که با نصب این سیستم، زمان سفر از ۴ تا ۳۷ درصد کاهش داشته است. همچنین میانگین تاخیر به ازای هر وسیله نقلیه در اوج صبح در تقاطع سهروردی- کیهان ۳۸ درصد کاهش و در دو تقاطع سهروردی- مطهری و سهروردی- بهشتی به ترتیب ۳۷ و ۱ درصد افزایش داشته است. در ساعات غیر اوج در هر سه تقاطع بین ۱۱ تا ۳۷ درصد کاهش زمان تاخیر مشاهده شده است. در ساعت اوج عصر نیز از کمتر از ۱ درصد تا ۴۲ درصد کاهش زمان تاخیر ملاحظه شد. از آنجایی که ارتباط مستقیمی بین میزان روان شدن ترافیک و زمان سفر با میزان تولید آلاینده در شبکه های ترافیکی وجود دارد، در ادامه تحقیق حاضر با توجه به تغییر زمان سفر بین دو حالت هوشمند و غیرهوشمند سعی شده است تا میزان کاهش آلاینده های مختلف در یک سیکل حرکت در مسیر آمارگیری شده بدست آید که می تواند نشان دهنده اثرات زیست محیطی استفاده از چراغهای هوشمند در تقاطع ها باشد. به طوری که با هوشمند شدن چراغهای سه تقاطع و فقط برای طی یک مسیر کوتاه ۷۵۱.۷۸۶ کلیوگرم از میزان مجموع آلاینده های مختلف از جمله منواکسیدکربن و متان کاسته شده است. به منظور نتیجه گیری نهایی در مورد عملکرد سیستم SCATS پیشنهاد می شود که آمارگیری در شبکه های دیگر نیز انجام شود.

کلید واژه: چراغ راهنمایی، کنترل هوشمند ترافیک، سیستم SCATS، زمان سفر، زمان تاخیر، توقف تقاطع، محیط زیست، آلودگی هوا

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.