اسلوب سیاه قلم درنگارگری ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اسلوب سیاه قلم درنگارگری ایران دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اسلوب سیاه قلم درنگارگری ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اسلوب سیاه قلم درنگارگری ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اسلوب سیاه قلم درنگارگری ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : هنرهای زیبا

تعداد صفحات :۱۰

اسلوب سیاه قلم از شیوه های هنری نگارگری ایران است که از همان ابتدای رواج نگارگری شماری از نقاشان با این اسلوب شروع به کار کردند و آثاری پدید آوردند که امروزه جزو بازمانده های هنر نگارگری ایران به شمار می رود. از نقاشانی که با این شیوه کار می کرده، طوریکه به سیاه قلم هم شهرت یافته، استاد محمد سیاه قلم، نگارگر مرحله نخستین مکتب هرات است. آثار متعددی از این نقاش به جای مانده و تفسیرها و توجیه های گوناگونی را در بین هنرپژوهان جهان برانگیخته است. از اینها گذشته، می توان منشا نقاشی سیاه قلم را در کارگاه هنری آل جلایر یا مکتب تبریز- بغداد سده هشتم هجری جستجو کرد. در دیوان اشعار سلطان احمد جلایر که در سال ۵۷۹۸. به وسیله میرعلی تبریزی- واضح خط نستعلیق- کتابت شده، هفت تشعیر وجود دارد که با شیوه سیاه قلم کار شده است. این طراحی ها را با استاد عبدالحی، نقاش دربار آل جلایر، نسبت داده اند. نگارنده در این مقاله پس از ارایه تعاریف این اسلوب به سیر تاریخی و تکوینی این شیوه در نگارگری ایران پرداخته و آن را از سده هفتم تا سده دهم هجری که جای خود را به شیوه آب و رنگ کاری می سپارد، باز کاویده است. در این بازکاوی بعضی از آثار نقاشان ادوار مختلف بررسی و ارزیابی شده است.

کلید واژه: اسلوب سیاه قلم، استاد محمد سیاه قلم، استاد عبدالحی، تشعیرهای دیوان سلطان احمد جلایر، آب و رنگ کاری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.