بررسی شیوع اختلالات زبان در دانش آموزان دبستان های تهران


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
24 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی شیوع اختلالات زبان در دانش آموزان دبستان های تهران دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شیوع اختلالات زبان در دانش آموزان دبستان های تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شیوع اختلالات زبان در دانش آموزان دبستان های تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی شیوع اختلالات زبان در دانش آموزان دبستان های تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور

تعداد صفحات :۸

مقدمه: زبان، عضو چشایی است و به صحبت کردن، جویدن و بلع کمک می کند. اختلالات رشدی، التهاب، عفونت ‌ها و نئوپلاسم ‌ها می توانند باعث تغییر شکل زبان، سوزش و درد آن شده، منجر به نگرانی بیمار، اشکال در صحبت کردن، مشکلات تغذیه ای و روحی، و بوی بد دهان شوند. شیوع اختلالات زبان در کودکان کشور ما ناشناخته است.هدف: در این مطالعه، هدف ما تعیین شیوع و بررسی دموگرافیک زبان جغرافیایی، زبان شیاردار، زبان رومبوئید میانی، زبان مویی سیاه و انکیلوگلوسی در دانش‌ آموزان دبستان های تهران بوده است. سپس ارتباط این اختلالات را با یکدیگر و با بعضی از بیماری های پوستی، مانند درماتیت آتوپی و پسوریازیس بررسی می‌ کنیم.روش بررسی: برای این مطالعه از بین مناطق ۲۰ گانه آموزش و پرورش تهران ۳۶ مدرسه به روش تصادفی منظم انتخاب شدند و دانش‌ آموزان کلاس اول و پنجم مورد بررسی قرار گرفتند.یافته ها: ۱۹۰۲ دانش آموز معاینه شدند که ۱.۸ درصد آنها زبان جغرافیایی، ۱.۶ درصد زبان شیاردار و ۰.۰۵ درصد انکیلوگلوسی داشتند. زبان مویی سیاه و زبان رومبوئید میانی مشاهده نشد. تفاوت سنی و جنسی معناداری از نظر آماری بین این اختلالات وجود نداشت. فقط زبان شیاردار در کلاس پنجمی ‌ها بیشتر از کلاس اولی ‌ها بود. همراهی زبان جغرافیایی با زبان شیاردار وجود داشت، اما ارتباطی بین زبان جغرافیایی با زبان شیاردار و درماتیت آتوپی یا پسوریازیس مشاهده نشد.بحث و نتیجه گیری: زبان جغرافیایی و زبان اسکروتال، شایع ترین اختلالات زبان در دبستان های تهران بود و در بیشتر موارد، افراد احتیاج به درمانی غیر از اطمینان دادن از نظر بی ‌‌خطر بودن این ضایعات ندارند.

کلید واژه: شیوع، اختلالات، زبان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.