مقاله بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران :
مقاله بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران که چکیدهی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در پژوهش اجتماعی از صفحه ۴۱ تا ۶۲ منتشر شده است.
نام: بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران
این مقاله دارای ۲۲ صفحه میباشد، که برای تهیهی آن میتوانید بر روی گزینهی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله الگوی مصرف مدرن
مقاله مصرف تظاهری
مقاله هدایت گر بیرونی
مقاله تشخص پذیری
مقاله کنش متقابل
مقاله پایگاه اقتصادی
چکیده و خلاصهای از مقاله:
مقاله حاضر با عنوان بررسی الگوی مصرف نزد زنان شهر تهران از دیدگاه شهروندان (زنان) تدوین شده است.
طرح مساله: مساله اصلی در این مقاله توجه بیش از حد قشری از زنان است که معمولا الگوی مصرف متنوعی را برای مدرن جلوه دادن خود بر می گزینند و معمولا این کار ریشه در بسیاری از مشکلات خانوادگی، اختلالات روحی، استرس، و اضطراب دارد.
هدف: در این حوزه با طرز فکر و نگرش افراد مصرف کننده ای سروکار داریم که هر یک از آنها بر روی طیف وسیعی از افراد جامعه تاثیر دارند و اگر بتوان در این حوزه به فرهنگ سازی دست زد و طرز نگرش افراد را به سوی الگوی مصرف واقعی سوق داد و بسترهای مناسب را فراهم کرد، می توان گفت به احتمال زیاد در حوزه های کلان جامعه نیز تغییراتی ایجاد خواهد شد.
روش: روش تحقیق توصیفی – تبیینی است و با توجه به نوع داده ها، آزمون آماری متناسب برای تحلیل داده ها به کار گرفته شده است. جامعه آماری شامل کلیه زنان بالای ۲۰ سال است که در زمان اجرای این تحقیق از مرکز خرید قائم واقع در میدان تجریش خرید کرده اند. با توجه به حجم زیاد افراد مراجعه کننده که روزانه ۲۰۰۰ نفر است، با استفاده از فرمول کوکران ۳۲۲ نفر به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند.
یافته ها: نتایج تحقیق با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون نشان می دهد که بین متغیرهای هدایت گر بیرونی (تاثیر وسایل ارتباط جمعی، دوستان و همسالان بر الگوی مصرف مدرن)، مصرف تظاهری (خرید وسایل و محصولات گران قیمت و به نمایش گذاشتن آن با تصور کسب اعتبار و قدرت پولی)، کنش متقابل (تاثیرپذیری از الگوی مصرفی دیگران)، تشخص پذیری (نشان دادن برتری خود به دیگران)، با الگوی مصرف مدرن زنان رابطه معنی دار وجود دارد. به عبارتی، هر قدر متغیرهای فوق افزایش یابد، الگوی مصرف به سوی مدرن افزایش می یابد. در این میان تنها رابطه بین پایگاه اقتصادی افراد (میزان حقوق دریافتی فرد، شوهر، پدر یا فرد تحت تکفل) برای هر کار تخصصی در طول یک ماه با الگوی مصرف مدرن زنان معنا دار نیست.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.