ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانش‌ آموزان پایه سوم دبستان


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانش‌ آموزان پایه سوم دبستان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانش‌ آموزان پایه سوم دبستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانش‌ آموزان پایه سوم دبستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساخت و هنجاریابی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانش‌ آموزان پایه سوم دبستان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانپزشکی و روانشناسی بالینی ایران (اندیشه و رفتار)

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: تشخیص زود هنگام دانش ‌آموزان نارسا خوان نقش مهمی در پیش ‌گیری از پیامدهای زیان بار آن دارد. این پژوهش با هدف ساخت، هنجاریابی و بررسی روایی و پایایی آزمون تشخیصی سطح خواندن برای دانش آموزان پایه سوم دبستان شهر اصفهان انجام شد. مواد و روش ‌کار: در این پژوهش ۵۶۹ دانش ‌آموز پایه سوم دبستان که به روش نمونه ‌گیری تصادفی چند مرحله‌ ای انتخاب شده بودند، بررسی شدند. آزمون تشخیصی سطح خواندن با ۸ خرده ‌آزمون و در سه زمینه درست خواندن، درک مطلب و آگاهی‌ های واج‌ شناختی، مهارت خواندن دانش ‌آموزان را ارزیابی می ‌کند. ابتدا آزمون در یک بررسی راهنما از نظر شاخص‌ های روان ‌سنجی تحلیل و اصلاح شد. سپس برای بررسی روایی آن، شیوه‌ های بررسی همبستگی نمره‌ های آزمون با معدل تحصیلی و هوشبهر، همبستگی نمره‌ های خرده ‌آزمون‌ ها با یکدیگر، بررسی روند تغییر نمره‌ های آزمون با بالا رفتن پایه تحصیلی و بررسی تفاوت نمره‌ های آزمون در دو گروه نارسا خوان و عادی به‌‌ کار برده شد و پایایی آن به روش باز آزمایی بررسی گردید. یافته‌ ها: بهترین خرده ‌آزمون‌ ها از نظر روایی به ‌ترتیب شامل رو خوانی، تکمیل جملات و تجانس می باشد و خرده ‌آزمون‌ های درک مطلب ۱ و درک مطلب ۲ به‌ ترتیب به‌ عنوان ضعیف‌ ترین خرده ‌آزمون‌ ها مشخص گردیدند. در بررسی پایایی خرده‌ آزمون‌ ها نیز خرده ‌آزمون رو خوانی از بیشترین و درک مطلب ۱ از کمترین میزان پایایی برخوردار بود. نتیجه‌ گیری: آزمون تشخیصی سطح خواندن، ابزار مناسبی برای ارزیابی مهارت خواندن دانش ‌آموزان پایه سوم دبستان است.

کلید واژه: هنجاریابی، آزمون تشخیصی، خواندن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.