بررسی میزان به کارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی میزان به کارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی میزان به کارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان به کارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی میزان به کارگیری راهبردهای مطالعه و یادگیری دانشجویان :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : افق دانش
تعداد صفحات :۱۰
زمینه و هدف: رویکردهای جدید پژوهش در آموزش بر استفاده از راهبردهای یادگیری و مطالعه در تسهیل فرایند یادگیری و در نهایت ارتقای پیشرفت تحصیلی معطوف میباشد. اهمیت راهبردها به عنوان راهکاری برای ارتقای سطح آموزش کاملاً شناخته شده است. با توجه به مطالعات اندک در این زمینه پژوهشی با هدف تعیین بررسی راهبردهای یادگیری در دانشجویان دانشکده علوم پزشکی گناباد انجام گردید. روش بررسی: تحقیق حاضر به صورت پیمایشی اکتشافی و در سال ۸۳-۸۲ انجام شد. از بین دانشجویان دانشکده علوم پزشکی گناباد به روش سهمی تصادفی و با توجه به حجم، ۱۲۱ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری دادهها پرسشنامه مشخصات فردی و پرسشنامه راهبردهای یادگیری استاندارد وین اشتاین بود. از آمار توصیفی و تحلیلی آزمون t، آنالیز واریانس یکطرفه و ضریب همبستگی برای پردازش اطلاعات استفاده شد. P<0.05 به عنوان سطح معنی داری در نظر گرفته شد.یافته ها: بیشترین فراوانی به ترتیب مربوط به دانشجویان پرستاری (۵/۳۵%) و سپس رشته مامایی (۱/۲۸%) بهداشت (۰/۱۴%)، مبارزه با بیماریها (۳/۸%)، اتاق عمل (۴/۷%) و هوشبری (۸/۵%) بود. مقایسه نمره حیطههای دهگانه پرسشنامه راهبردهای مطالعه و یادگیری بین دو گروهی که محل مطالعه خود را مناسب دانستهاند و گروهی که محل مطالعه خود را مناسب ندانستهاند، اختلاف آماری معنیداری نشان نداد (P>0.05). میانگین نمرات حیطه های نگرش، انگیزش، کنترل دقت، اضطراب و تمرکز بین رشتههای مختلف اختلاف آماری معنیداری را نشان داد (P<0.05). همچنین راهبردهای آزمون با پیشرفت تحصیلی ارتباط آماری معنیداری داشت (P<0.05). میانگین نمره انگیزش نیز نسبت به زمان مطالعه در کتابخانه اختلاف آماری معنیداری داشت (P<0.05). میانگین نمرات دانشجویان علوم پزشکی گناباد معادل صدک ۲۰-۳۰ نمرات هنجاری دانشجویان آمریکا بود. نتیجه گیری: پیشنهاد میگردد به منظور افزایش توان یادگیری و ارتقای کیفیت تحصیلی دانشجویان علوم پزشکی، به کارگیری این راهبردها به دانشجویان آموزش داده شود.
کلید واژه: راهبردهای یادگیری، دانشجویان علوم پزشکی، تدریس
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.