بررسی درک و بیان اسامی در کودکان طبیعی ۴ تا ۸ ساله


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی درک و بیان اسامی در کودکان طبیعی ۴ تا ۸ ساله دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی درک و بیان اسامی در کودکان طبیعی ۴ تا ۸ ساله  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی درک و بیان اسامی در کودکان طبیعی ۴ تا ۸ ساله،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی درک و بیان اسامی در کودکان طبیعی ۴ تا ۸ ساله :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: ارزیابی توانایی درک و بیان اسامی، بخشی از ارزیابی بالینی زبان است که به طور روزمره در کلینیک های گفتار درمانی انجام می شود. هدف ما از این پژوهش، دسترسی به شاخص های آمار توصیفی مربوط به توانایی درک و بیان اسامی در گروهی از کودکان طبیعی سمنانی و مقایسه میانگین امتیازات گروه های سنی مختلف و نیز دو جنس با یکدیگر است.مواد و روش ها: روش انجام این پژوهش از نوع توصیفی – تحلیلی است که به صورت مقطعی انجام شده است. در این پژوهش، ۱۵۰ نفر از کودکان طبیعی ۴ تا ۸ ساله مهدکودک ها، کودکستان ها و دبستان های شهر سمنان به طور تصادفی انتخاب شدند. برای ارزیابی درک و بیان اسامی در این پژوهش از “آزمون تصویری اسامی” استفاده شد. پس از به دست آمدن نتایج آزمون در مورد هر فرد و استخراج داده های کل افراد، داده های پژوهش به کمک آمار توصیفی، آزمون تی، آنالیز واریانس یک طرفه و آزمون ضریب همبستگی، با استفاده از نرم افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج این پژوهش نشان داد که میانگین امتیازات هر سه مورد (امتیازات درک، بیان و کل) با افزایش سن افزایش می‌یابد (P =0.000)؛ در هر سه مورد، امتیازات دختران در مقایسه با امتیازات پسران کم تر است (در هر سه مورد P=0.05)؛ و با افزایش توانایی کودکان در درک اسامی، توانایی آن ها در بیان اسامی نیز بیش‌تر می‌شود (P=0.000 و ۰.۸۲۱=r).نتیجه گیری: نتایج این آزمون می‌تواند بخشی از اطلاعات آماری لازم برای تصمیم گیری های بالینی درباره افراد مشکوک به اختلالات زبانی باشد. دختران در مقایسه با پسران در درک و بیان اسامی از توانایی کم تری برخوردارند؛ شاید یکی از دلایل برتری پسران به دختران در درک و بیان اسامی در جامعه مورد مطالعه، شرایط فرهنگی و محیطی پیرامون آن ها باشد، که برای پسران امکان ارتباطات گسترده تری را با محیط اطراف در مقایسه با دختران فراهم ساخته است.

کلید واژه: درک، بیان، اسامی، کودکان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.