تجارت درون صنعت ایران با چین؛ نگاهی نو
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
تجارت درون صنعت ایران با چین؛ نگاهی نو دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد تجارت درون صنعت ایران با چین؛ نگاهی نو کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تجارت درون صنعت ایران با چین؛ نگاهی نو،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن تجارت درون صنعت ایران با چین؛ نگاهی نو :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهشهای اقتصادی ایران
تعداد صفحات :۲۵
در این مقاله سعی شده است با استفاده از روش نوع تجارت، تجارت درون صنعت ایران با چین بررسی شود. در این روش، کیفیت و تمایز کالاها بررسی میشوند و از سوی دیگر، این رابطه صرفا در مورد روابط تجاری دو طرفه مد نظر قرار میگیرد. این امر باعث میشود تا نتایج بهدست آمده از این طریق دیگر دارای تورشهایی مانند تورش جغرافیایی یا بخشی، نباشند. در این باره از داده های تجارت در سطح چهار رقمی SITC در سالهای ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۰، استفاده شده است.نتایج به دست آمده در این تحقیق نشان میدهد که تجارت درون صنعت سهم بسیار اندکی از تجارت ایران با چین را تشکیل میدهد. از سوی دیگر، سهم عمده به تجارت درون صنعت عمودی ـ و نه افقی ـ تعلق داشته است. این امر از یک سو نشان میدهد که فشار رقابتی بر کالاهای ایرانی اندک بوده است، و از سوی دیگر، این شاخص نشان میدهد که سهم عمده تجارت درون صنعت، در زمینه مواد اولیه تولید و از کالاهای با کیفیت پایین تشکیل شده است که میتوان با اندکی بالا بردن کیفیت کالاهای صادراتی ایران، قدرت رقابتی کالاهای ایرانی را افزایش داد. همچنین، اندک بودن شاخص تجارت درون صنعت در گروه کالاهای بهدست آمده حاکی از بالا بودن امکان بروز بیکاری در این صنایع ـ در صورت آزاد سازی تجاری میان ایران و چین – در آینده است.
کلید واژه: تجارت درون صنعت، روش نوع تجارت، تجارت درون صنعت عمودی، تجارت درون صنعت افقی، تجارت دو طرفه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.